Aanstaande week zal er op sportpark Noordhout een robotmaaier worden geïnstalleerd. Deze zal onze velden gaan maaien. Wij zijn uitgekozen als pilot door de gemeente Veere voor het maaien van de velden met een robotmaaier. Als deze pilot slaagt zullen ook andere voetbalverenigingen binnen de gemeente Veere de beschikking krijgen over een robotmaaier.

De voordelen voor ons als club zijn vooral de kwaliteit van de velden, doordat deze maaier regelmatig en een paar keer per week de velden maait en kort houdt krijgen de velden een vollere (dus betere) grasmat en het onkruid krijgt geen kans zich te ontkiemen.

Wij zijn als bestuur dan ook erg blij met deze pilot, echter kan deze niet slagen als wij deze robot maaier niet een beetje helpen.

Wat verwachten wij van trainers, leiders en anderen die onze velden gebruiken? Wij verzoeken allen die de velden gebruiken er voor te zorgen dat bij het verlaten van het veld al het veldmeubilair (grote en kleine doelen, pionnen, kapjes, muurpoppen etc), van het veld zijn, zodat de maaier geen obstakels tegenkomt die hij niet kent.

Vaste doelen en dugouts zijn geen probleem, bij de vaste doelen moeten wel de netten van de grond zijn.

Kortom ons dringende verzoek, zorg dat na het gebruik van de speel- en trainingsvelden dat het veld leeg is en het veldmeubilair op de daarvoor bestemde plaatsen staat, buiten het veld en/of buiten de omheining van het veld. Bij trainingsvelden de doelen tussen de lichtmasten plaatsen aan de kant van de N57.

Alvast bedankt voor jullie medewerking en op naar mooie grasvelden!

Bestuur VV Serooskerke