Het klopt, u heeft al een tijdje niets meer vernomen van Serooskerke 2. Bij wie de schuld hiervoor ligt laten we even in het midden, maar tijd voor een update.

Het laatste verslag dateert alweer van voor de winterstop. Sindsdien veel gebeurt. Wie ons laatste verslag nog kan herinneren weet dat we op 14 december teambuilding hebben gehad op een donderdagavond na de training in de wintertenten te Middelburg. Helaas bleek deze niet direct aan te slaan want de laatste wedstrijd voor de winter werd verloren met 0-1 van Luctor Heinkenszand. Een domper zo vlak voor de winter.

Na de sponsorloop, een aantal zaaltrainingen, een officiële trainingsdag met soep en brood, 2 gewonnen oefenwedstrijden tegen Kapelle 2 en Meeuwen 2 begon de competitie weer op 3 februari tegen koploper ’s Heer Arendskerke. Deze wedstrijd werd zeer verdienstelijk gelijkgespeeld met 2-2.  We leken er dus weer lekker in te zitten, maar niets bleek minder waar toen we op 24 februari te kijk werden gezet door Oranje-Wit. We verloren deze wedstrijd met 5-1 en een week later kwam ook nog directe concurrent en rivaal SVOD’22 op bezoek.
Laten we aan deze wedstrijd maar helemaal geen woorden vuil maken, maar wel was duidelijk dat er iets moest gebeuren. We waren inmiddels afgezakt naar de nacompetitie plaatsen tegen degradatie.

9 maart volgde de wedstrijd tegen hekkensluiter RCS. Deze wedstrijd moest dus gewonnen worden. Na 40 seconden leek het alweer volledig mis te gaan. Een eigen doelpunt zorgde voor een razendsnelle achterstand. Toen we ook nog 3-1 achter kwamen na een minuut of 60 leek de moed in de schoenen te zakken, maar mede door invallers Bert en Sam kwam er een heuse remontada. De wedstrijd werd nog gewonnen met 4-3. Ook de wedstrijd erna tegen Terneuzense Boys werd zeer knap en overtuigend met 4-0 gewonnen. Zo klommen we ineens van plek 9 naar plek 5. Maar wie de competitie een beetje in de gaten houdt weet dat er tussen plek 10 en plek 5 op dat moment maar een gat zat van 2 punten. Een razend spannende competitie dus waar vele ploegen vechten tegen de nacompetitie tegen degradatie.

De wedstrijd erna was wederom tegen een directe concurrent, namelijk Yerseke 2. Een gelijkwaardige wedstrijd waarin Yerseke helaas scherper was voor de goal. Een 3-1 nederlaag en zo zakten we deze week weer weg van plek 5 naar plek 10 op de ranglijst.

Nog 5 wedstrijden te gaan, plaats 10 op de ranglijst. De tijd van mogen was voorbij voor Seroos 2. Er moest nu gewonnen worden en niet 1 keertje. Koppen bij elkaar, neuzen dezelfde richting uit en alle clichés werden eruit gegooid:
-Niets is zeker in het voetbal
-Het is een zespuntenwedstrijd
-De volgende wedstrijd is een finale voor ons
-We hebben nog vijf wedstrijden en we willen ze alle vijf winnen
-De spelers moeten 200% geven
-We vergaten te voetballen
-Een wedstrijd is pas voorbij als de scheidsrechter op zijn fluitje blaast
-We bekijken het wedstrijd per wedstrijd

Kloetinge 2, de nummer een na laatst kwam op 6 april op bezoek op Sportpark Noordhout. Waar de eerste helft niet om aan te gluren was en we wederom op achterstand waren gekomen bleken we wederom nog altijd over genoeg veerkracht te beschikken. De 0-1 achterstand werd uiteindelijk omgedraaid in een klinkende 5-1 zege.

Daarna naar Sportpark D’’n Hooghe Hilt. Voor trainer Adrie van Belzen altijd weer de wedstrijd van het jaar. Tegen zijn ouwe cluppie de Meeuwen 2. We hebben hem de laatste jaren niet teleurgesteld in deze wedstrijd en ook deze keer namen we de 3 punten mee naar Seroos. Door een 0-2 zege zag de wereld er ineens heel anders uit. Sterker nog. Bij een beetje gunstige uitslagen bij andere ploegen en een overwinning van onszelf de week erop zouden we handhaving ineens al veilig kunnen stellen 2 wedstrijden voor het einde. Dit zou dan afgelopen zaterdag (20 april) moeten gebeuren in de thuiswedstrijd tegen Halsteren 2.

Na een uitstekende wedstrijd tegen de Meeuwen de week er voor werd er met vertrouwen toegewerkt naar de wedstrijd tegen Halsteren. Met in het vooruitzicht prima weer, scheidsrechter ‘good old’ Chris Heyt en een nagenoeg fitte selectie leek het allemaal volgens plan te gaan. Totdat eerst keeper Jens zich afmeldde met tandpijn. Daarna volgde Peter met een ontsteking aan zijn been en als klap op de vuurpijl meldde ook scheidsrechter Heyt zich zaterdagmorgen nog af. En dit met in het achterhoofd de 5-0 nederlaag van de vorige keer bij Halsteren maakte de wereld ineens een stukje minder rooskleurig.

Gelukkig wilde Hans van den Broeke de wedstrijd leiden en trapten we op het klassieke tijdstip van 14.30 af. Al snel bleek dat er deze middag wel wat te halen viel voor Seroos. We hadden een aantal kansen nodig maar uiteindelijk vielen de doelpunten de eerste helft als rijpe appelen. Met maar liefst een 4-0(!) voorsprong werd de thee opgezocht. Tweede helft hoefde het gaspgedaal niet meer zo hard worden ingedrukt en uiteindelijk eindigde de wedstrijd in een prachtige 5-1 overwinning. Zo speelde Seroos 2 zich veilig.

Er staan nu nog 2 competitiewedstrijden op het programma. Op 11 mei thuis tegen Walcheren 2 en op 18 mei uit bij Luctor Heinkenszand 2. Er kan vrijuit worden gevoetbald en bij gunstige uitslagen is er zelfs nog een kans op nacompetitie voor promotie!

Doelpuntenmakers in bovengenoemde (competitie) wedstrijden:
-Bert: 3
-Maikel: 7