Na een nederlaag tegen Walcheren in de openingswedstrijd was het zaak om uit tegen Hellevoetsluis de drie punten te veroveren. Zij waren ook met een nederlaag gestart en zodoende beloofde het een mooie wedstrijd te worden waarbij er twee teams voor een overwinning gingen spelen.

De temperaturen waren goed om te voetballen, maar ook de supporters zaten er warm bij.
Na de bespreking van onze inval Cees was de opstelling duidelijk geworden en waren de afspraken duidelijk. Dit werd meermaals gevraagd of dat ook daadwerkelijk zo was en zodoende ging Seroos op pad met een opvallende bus van Jan Geldof, waarvoor dank!

Na 15 minuten aftasten was daar een goede steekpass van Kaj op onze Sinkie! Oog in oog met de keeper faalde hij niet waarbij de keeper wellicht twijfelde over de topsnelheid van Sinkie. Hij kwam, ging terug en daardoor stond hij uit positie. Sinkie dacht niet na en schoot droog binnen! 0-1!

De vroege voorsprong deed iets met Serooskerke, want in 10 minuten tijd stonden we ineens 3-1 achter. Zo werd er met een laf kopballetje gescoord in de verre hoek. Het schijnt dat de lok van de nummer 19 Jeffrey Burger zoveel gel bevatte dat de bal daardoor een topspin effect kreeg die onze keeper te machtig werd.
Paar minuten na de 1-1 werd onze rechtsback Djangko uitgespeeld waarbij een strakke voorzet weer bij de nummer 19 viel die onberispelijk in de korte hoek raak schoot. Dit was een enorme dreun, maar ook de 3-1 viel kort daarna. Een simpel intikkertje.
Kort voor rust was het weer raak, 4-1! Een voorzet werd weer met het hoofd verlengd en ook die hobbelde binnen waardoor het rustsignaal als een verademing voelde.

Na de rust was het zaak om zo snel mogelijk een doelpunt te maken om de opgelopen schade te herstellen. Dit had Seroos tegen 10 man moeten doen daar waar de nummer 19 Jeffrey Burger ineens uit het niets onze Pander een tik tegen het hoofd gaf. De goed fluitende arbiter had het niet gezien waardoor hij op het veld mocht blijven.
Dit zorgde ervoor dat Seroos nog gretiger werd en de 4-2 binnen schoot. Zo kreeg Finn een afgevallen val bal voor de voeten. Hij wilde, ook al zal hij het zelf ontkennen, een voorzet geven die bij de 2de paal binnen viel. Een heerlijk doelpunt, was die maar zo bedoeld!

Hierna kreeg Seroos nog wat kansen, maar een vrije trap van Wessel die hij hoog over schoot en een goede knal van Beaudoin. Ondertussen liet Jeffrey Burger met nummer 19 zich weer is gelden met een karate kick a la Nigel de Jong, maar dit keer zag de scheids het. Helaas beoordeelde hij het met een botsing wat voor gefronste wenkbrauwen zorgde op de Seroos bank.

Het slotoffensief waar ieder met een blauw wit hart op hoopt komt dus niet. Om nog wat zout in de wonden te strooien komt Hellevoetsluis nog één keer voor de goal na een goede combinatie die droog wordt binnengeschoven.

Helaas geen drie punten voor Seroos. Wel zijn de eerste doelpunten gemaakt en dat smaakt naar meer.

Zaterdag 7 oktober 2023 de thuiswedstrijd tegen MOC’17 wat de eerste drie punten voor Seroos moet opleveren. Komt allen!