Zaterdag 9 november 2019 zal in het teken staan van de ziekte diabetes. Bij diabetes wordt snel gedacht aan volwassenen met overgewicht (diabetes type 2), maar er zijn in Nederland ook zo’n 12.000 kinderen met diabetes type 1. Dit is qua behandeling en intensiteit niet te vergelijken met diabetes type 2. De ziekte beheerst het leven van deze kinderen. Stichting Kinderdiabetes zet zich in om deze kinderen en hun families te ondersteunen.

Onze vereniging ondersteunt deze stichting van harte.

Barry Rademaker (trainer JO13-2) zette in 2010 samen met een kinderarts, een diabetesverpleegkundige en de opa van zijn zieke zoon Mik, de stichting op. Barry en zijn vrouw Martine hadden dat jaar te horen gekregen dat hun tweejarige zoontje diabetes type 1 heeft. Dit is een auto-immuunziekte. Inmiddels is Mik actief speler van JO13-2, maar dat gaat niet vanzelfsprekend.

De wedstrijd Walcheren 1 – Serooskerke 1 (aanvang 14.30 uur) zal in het teken staan van de Stichting Kinderdiabetes. Voorafgaand aan deze wedstrijd, van 12.00-12.45 uur, kan een ieder tegen een vergoeding van EUR 1,00 een penalty nemen tegen de keepers van ons eerste elftal, Youssef ben Salam en Myron Tuasela. Iedere strafschop levert een euro op voor de Stichting Kinderdiabetes. Tevens zullen spelers en staf van Walcheren 1 actief bezoekers, leden kennissen en familie benaderen om geld in te zamelen. De pupil van de week is ook een jongen met kinderdiabetes. Voor aanvang van de wedstrijd wordt nog foto van beide elftallen gemaakt met jeugdelftal en pupil van de week.

Sporten is niet vanzelfsprekend, laat het Walcheren hart kloppen en ondersteun de stichting Kinderdiabetes.