Ook in het Kustmarathon weekend werd er ook gewoon gevoetbald op de Zeeuwse velden. Afgelopen zaterdag was het DBGC de ploeg uit Oude Tonghe dat op bezoek kwam op sportpark Noordhout. Na een gelijkspel en vorige week thuis de winst op Hellevoetsluis was het zaak om de ongeslagen status te behouden. Tijdens de bespreking werd de opstelling en de tactiek besproken. Ten opzichte van vorige week 1 wijziging in de basis 11. De licht geblesseerde Sil werd vervangen door ”good old” captain Jeffry. Opstelling: Jordi, Maikel, Jasper, Jorden, Robbie, Jeffry, Bjorn, Beau, Aron, Alex en Tiemen. Op de bank namen Sil, Jordi van Schaik en Lennart plaats.

Na een wat rommelig begin kregen we als snel wat meer grip op de wedstrijd. Er werd bij vlagen op de juiste momenten goed druk gezet, waardoor we makkelijk aan voetballen toe kwamen. Dit resulteerde dan ook al snel in een aantal goede kansen voor de gehele voorhoede echter stond het vizier van de voorhoede spelers helaas nog niet helemaal op scherp en bleef de verdiende voorsprong uit. Na een half uur spelen was daar dan de verdiende treffer. Na een mooie solo over de rechterkant van Man of the Match Robbie Sturm zette hij met een perfect uitgevoerde steekbal Aron vrij voor de goal. Gelukkig stond het vizier inmiddels wel op scherp en schoof de bal beheerst in de verre hoek. Een verdiende 1-0 voorsprong.

Met een 1-0 voorsprong gingen we om de thee. Gerrit gaf in de rust aan dat we geconcentreerd moesten blijven voetballen en met name scherp moesten blijven op de snelle uitbraken van DBGC.

Na rust pakten we de draad snel weer op en werd de lijn van de eerste helft door getrokken. Ook dit resulteerde al snel weer in de nodige kansen. Tiemen had wat last van een ”polletje” tijdens zijn vrije doelpoging, Bjorn had een mooi stiftje over de keeper in de gedachten en Jorden kon vanuit een goed getrapte corner van Alex helaas het net ook niet vinden. De marge stond dus nog steeds maar op 1 doelpunt, dus het bleef zaak om met name de counter veelal via Jeroen Sep eruit te blijven halen. Jeroen Sep die in de voorgaande wedstrijden nog elke keer wist te scoren beleefde geen prettige middag in de ”broekzak” van Robbie. Na 70 minuten was het Bjorn die aan de linkerkant van het veld met een bekeken voorzet Tiemen een niet te missen kans gaf en deze dan ook met verve verzilverde bij de tweede paal 2-0! 8 minuten later was het dan alweer raak! Na een overtreding op de rand van het 16-meter gebied was het Alex die de vrije trap over de muur in de korte hoek schoot. 3-0! Seroos bleef doorgaan en wilde meer. Het was dan inmiddels wel 3-0, maar gezien de kansen deden we onszelf daar ernstig mee te kort. Na een geweldige uithaal van Beau kon de keeper maar ternauwernood redding brengen, waarna Tiemen alert reageerde en de 4-0 binnenschoot helaas stond hij buitenspel. Doelpunt afgekeurd.

Al met al beleefde we afgelopen zaterdag een zorgeloze middag waarbij we onszelf eigenlijk te kort doen om maar 3x te scoren. Met deze gedachten kunnen we volgende week met vertrouwen afreizen richting de koploper V.V. Nieuwenhoorn. The Man of the Match Robbie zal volgende week hier verslag van doen.

Foto’s van de wedstrijd, gemaakt door Jolien Wondergem, zijn hier te bekijken.