Op zaterdag 5 oktober stond de uitwedstrijd tegen MZC’11 op het programma. Om 10.15 werd er verzameld op Sportpark Noordhout. Om 10.00 was leider Hans Francke al vertrokken met zijn 2 assistent leiders Peter en Jurre. Vorige week waren we namelijk de tas met trainingspakken vergeten mee te nemen uit Dordrecht. Wie de schuldige was laat ik in het midden, maar trainer van Belzen was als laatste uit de kleedkamer..

Toen we rond de klok van 11.00 aankwamen in Zierikzee waren Hans en zijn kompanen nog nergens te bekennen. Zij waren de tas op gaan halen. EBOH zou de tas namelijk meenemen uit Dordrecht om deze af te geven aan ons op hun weg naar de uitwedstrijd tegen Terneuzense Boys. Al snel werd duidelijk dat er op een voor velen bekende plek was afgesproken om de trainingspakken op te halen, namelijk de parkeerplaats van de MCDonald’s. Om 11.55 kwamen ze dan eindelijk aan in Zierikzee met de laatste druppels saus nog in de mondhoeken. Maar goed, zowel Jurre als Peter mochten toch in de basis starten, die er als volgt uitzag: Jens op de goal. In de verdediging stonden Jurre, Jeffrey (die rechtstreeks uit Breda was komen rijden na een nachtje doorhalen om de periodetitel van zijn NAC te vieren), Arjen © & Jeroen. Daarvoor stonden Lennart, Steven, Peter, Jannick, Melvin en Bjarne. Op de bank namen de nog altijd licht geblesseerde uienboer Jan-Thijs en trotse Feyenoorder (na dit weekend misschien weer ietsje minder) Raoul plaats.

Om 12.00 blies dhr. Cobussen op de fluit en was de wedstrijd gestart. Al snel werden de intenties van MZC duidelijk. Ze klapten er bovenop en wilden hoog druk zetten. Met een aantal harde charges moest de scheidsrechter veel ingrijpen en kwam de wedstrijd niet lekker op gang. Echte kansen volgden er dan ook niet. Na een minuut of 20 lukte het Seroos wat meer om onder de druk uit te voetballen, maar nog altijd werden er weinig echte kansen gecreëerd. Verder dan een schot van Jannick die door de doelman van MZC werd gered en kleine mogelijkheden na slordigheden in de achterhoedes kwamen beide ploegen niet en met de brilstand werd dan ook de kleedkamer opgezocht.

De tweede helft hetzelfde spelbeeld. Veel duels, weinig kansen. Na ruim een uur spelen kreeg Lennart een tackle van achter te verwerken. De leidsman Cobussen trok een terechte gele kaart en deze speler van MZC had er al één en dus rood. Seroos mocht nog zo een 25 minuten tegen 10 man proberen de 3 punten alsnog mee te nemen naar huis. Maar waar verwacht zou worden dat Seroos sterker zou worden bleek MZC er nog een schepje bovenop te doen (zowel verbaal als fysiek). Doordat het middenveld niet goed stond kon MZC nog een aantal speldenprikjes uitdelen, maar gescoord werd er niet door beide partijen. Een wedstrijd die maar snel vergeten moet worden.

Volgende week staat er een heuse topper op het programma. Dan neemt nummer 3 Seroos het namelijk op tegen de nummer 2 vv Heerjansdam. Deze ploeg deed vorig jaar lang mee voor het kampioenschap in de reserve 1e klasse. Tot volgende week! Aftrap 14.30 te Sportpark Noordhout.

Het verslag zal dan worden geschreven door onze marathonman Niels Sanderse die afgelopen zaterdag de kustmarathon liep in een prima tijd van 4 uur, 8 minuten en 37 seconden!