Nu de feestdagen en de winterstop erop zitten is het tijd om aan de 2e seizoenshelft te beginnen voor de mannen van Seroos 1. Afgelopen week is Seroos 1 terug gekomen na een heerlijk weekend Manchester waar er is gewerkt aan teambuilding, veel voetbal bekeken is en vooral lekker is uitgerust. Alle reden dus om met een goed gevoel aan de start van de 2e seizoenshelft te beginnen.

Het enige minpunt is dat Seroos last heeft van veel geblesseerden en een schorsing waardoor het puzzelen was om met een complete selectie af te reizen naar Krabbendijke, de tegenstander van vandaag. Krabbendijke draait als promovendus een redelijk seizoen, met wisselende resultaten. Maar in de voorbeschouwing naar deze wedstrijd was op de site en in het wedstrijdboekje al te lezen dat de ploeg, gezien voorgaande resultaten tegen Seroos, misschien al tevreden kon zijn met een gelijkspelletje. Duidelijk was al dus welke ploeg er hier voor de winst kwam, Seroos dat overigens iedere wedstrijd voor de 3 punten gaat!

Met de volgende 11 namen werd er afgetrapt: Jordi, Lennart, Jorden, Jasper, Jeroen, Bjorn, Beaudoin, Roy, Mees, Tiemen en Robbie. Op de bank namen Jeffrey K, Jeffery P en Jordi van S. plaats.

Nadat in de warming up bleek dat Bjorn fit genoeg was om in de basis te starten kon alleskunner en veteraan Bert worden afgebeld, zodat die niet naar Krabbendijke hoefde te komen als vervanger.

Seroos begon goed en scherp aan de wedstrijd, wat in de bespreking benadrukt was, waardoor er in de eerste 10 minuten veel duels wonnen werden en Krabbendijke niet de kans kreeg om te voetballen. Dit leidde dan ook tot de beste kansen voor Seroos, voornamelijk over de linkerkant. Mees werd vaak vrijgespeeld aan de zijkant en zijn lage voorzetten waren steeds gevaarlijk, maar werden keer op keer net voor de voeten van inlopende mensen weggehaald. Na 9 minuten spelen was het een goede aanval die tot een steekbal op Robbie leidde, die omspeelde de keeper en legde de bal terug op Tiemen die de bal op zijn beurt richting het doel schoot. Roy die vanuit het middenveld in was gelopen kon tegen de bal van Tiemen aanlopen en tikte de bal binnen. 0-1 voor Seroos!

Na de treffer zakte het goede spel iets weg, waardoor Krabbendijke ook wat meer aan voetballen toekwam. Echter doordat de verdediging bij Seroos goed stond, met Jeroen op linksback die dit uitstekend invulde, kreeg Krabbendijke geen echte mogelijkheden of uitgespeelde kansen. Wel werden er veel overtredingen gemaakt waardoor Krabbendijke op deze manier gevaarlijk kon worden. Jasper had voor een van deze overtredingen de 1e gele kaart van de wedstrijd gekregen. De vrije trappen die Krabbendijke kreeg, werden vrijwel allemaal weggehaald wat uiteindelijk resulteerde in een 0-1 ruststand in het voordeel van Serooskerke.

Met dezelfde 11 namen werd er afgetrapt voor de 2e helft. Waar Seroos de voorsprong probeerde te verdedigen, was het Krabbendijke dat opzoek ging naar de gelijkmaker in het begin van de 2e helft. Ze speelden voornamelijk de lange bal en dit leidde niet tot directe grote problemen in de verdediging, maar hier en daar kregen ze een hoekschop waaruit misschien gevaar gesticht kon worden. Dit lukte echter ook niet echt en leidde af en toe tot een kopballetje over het doel van Jordi. Seroos kwam er af en toe gevaarlijk uit doordat de tegenstander meer en meer ruimtes weg begon te geven. In de 56e minuut was het Robbie die de bal voorgaf, maar die werd door een verdediger van richting veranderd en plofte over de doelman van Krabbendijke in het doel. 0-2 voor Seroos, op een lekker moment. In de 60e minuut kwam Jeffey P erin voor Bjorn en maakte hiermee zijn rentree na een blessure. Krabbendijke ging nu nog meer ruimtes weggeven achterin, waardoor Seroos steeds meer ruimte kreeg om de mensen voorin te bereiken en gevaarlijk te worden. Via mees aan de linkerkant ontstond een aantal keren gevaar. Na 65 minuten spelen was het Tiemen die na een goede steek bal 1 op 1 werd gezet en de wedstrijd kon beslissen, maar hij schoot de bal net naast het doel. Dit gaf wel aan dat het grootste gevaar eigenlijk van Seroos bleef komen en in de 72 minuut leverde dit uiteindelijk de beslissing in de wedstrijd op. Weer was het een bal vanuit het middenveld, dit keer door Roy, die Tiemen wegstuurde. Tiemen gaf de bal goed voor op Robbie die was doorgelopen en die kon de 0-3 binnentikken. Hiermee leek de wedstrijd beslist en ging Krabbendijke een beetje alles of niets voetbal spelen. Ondertussen was Jordi van S. erin gekomen voor Mees en Jeffrey K. voor Jorden. Krabbendijke probeerde het nog wel en dit leverde af en toe wat paniekerige momenten op voor de goal van Seroos. Uiteindelijk werd het nog 1-3 nadat een goede redding van Jordi alsnog werd binnen geschoten uit de rebound. Verder dan dit kwam het niet en Seroos won de wedstrijd met 1-3.

Een goede start dus van de 2e seizoenshelft en op naar de volgende wedstrijd, die aanstaande dinsdag 22 januari alweer op het programma staat. VV. Dongen 2 is dan de tegenstander in de 4e ronde van het bekertoernooi. Deze wedstrijd zal gespeeld worden op Sportpark Bieweg in Veere om 20.00. We hopen u dan weer te verwelkomen en we kijken uit naar jullie komst! Het verslag van de wedstrijd van dinsdag zal geschreven worden door Mees.

Frans van Pagee filmde de wedstrijd, een samenvatting is hier te bekijken.