En zo zitten we al weer in week 3 van 2019 en mogen we als Seroos 6 weer aan de bak. Tegenstander van vandaag was Erremuu 5 en een leuke bijkomstigheid was dat ook Viskotter 1 thuis moest spelen tegen 4356. Dit zorgde voor een mooie sfeer op het sportpark en veel vuurwerk. Het jaar 2018 werd goed afgesloten met 2 overwinningen en met ons trainingskamp volgende week naar Winterberg wilden we dat goede gevoel vasthouden.

Een goede wedstrijd spelen begint natuurlijk al bij de voorbereiding. Die liep in eerste instantie perfect. Om 13.15 verzamelen, op het gemakje richting arnemuiden en iets voor 2en in de kleedkamer. Maar toen begon het wachten…. En wachten…. En nog langer wachten. Uiteindelijk na 10 minuten kwam Nol aangelopen met de tas met kleding en konden we ons gaan omkleden. En weg was de goede voorbereiding… ’s Ochtends schijnt er al een app gesprek te zijn geweest tussen Nol en de Paus waarin het woord vertrouwen voorkwam.

Het zonnetje scheen, de temperatuur was goed, het kunstgrasveld was hard en er was een zonnebril nodig omdat je verblind werd door de weerkaatsing van de zonneschijn op het veld. Maar goed daar hebben we allemaal mee te dealen. Erremuu is altijd een lastige tegenstander voor ons. Voetballend doen we niet veel onder voor ze, maar zij scoren makkelijker dan dat wij doen. Vandaag was dit niet anders. Over de eerste 2 tegendoelpunten valt niet veel te schrijven. Erremuu schakelde snel om en met geplaatste schoten lag de bal bij ons in het net.

Normaal gesproken schrijf je niet al te veel over tegendoelpunten van de tegenstander. Maar goed, bij Seroos 6 is niets normaal en gaan we het hebben over doelpunt 3 en 4 van Erremuu. Het 3e doelpunt viel door een penalty. De spits van Erremuu kwam dreigend de 16 binnen en wilde onze leider en gelegenheidscaptain passeren. De paus bedacht zich geen moment en stak daar een stokje of in dit geval een been voor. De scheids van dienst twijfelde geen moment en wees naar de stip. Ook protesten van onze kant kon hem niet van zijn beslissing weerhouden. De penalty werd goed genomen en Fre werd de verkeerde kant op gestuurd.
Als je denkt dat de Paus zijn moment wel gehad had, dan kom je bedrogen uit. Erremuu veroverde de bal na een slechte pass van ondergetekende op het middenveld en schakelde snel om. De bal kwam bij hun op rechts en de spits legde de bal voor in de 16. En daar stond de Paus… Op de 5 meter lijn, geen speler bij hem in de buurt en 1 op 1 voor Fre. De paus had een aantal keuzes:

– wegdraaien en de bal meenemen
– de bal over de achterlijn spelen
– de bal terugtikken naar Fre, zodat die een poeier naar voren kon geven

U raad het misschien al, want de paus koos voor géén van deze mogelijkheden. Tegen alle verwachtingen in schoot hij de bal koeltjes en geplaatst in eigen doel. Tsja… Waarschijnlijk dacht hij:  “ik kom nooit 1 op 1 voor de keeper, dus het is nu of nooit”. Het is je vergeven Paus.

Gebeurde er dan helemaal niets vanuit onze kant? Jawel hoor… Peter had vandaag lenzen in, in plaats van een bril op. Of het door de lenzen kwam of doordat hij zich niet lekker voelde, maar hij was misselijk, zag niet veel en liet zich na 25 minuten spelen vervangen voor Tinus. Tijdens de rust gaf Peter aan dat hij, als er iemand zijn been brak, best nog wel terug het veld in wilde komen, maar liever niet.

De tweede helft was net als de eerste helft, maar gelukkig kregen we nog maar 1 doelpunt tegen en werd de eindstand vastgesteld op een 5-0 verlies. Typerend voor de wedstrijd was wel de laatste minuut van de wedstrijd. Musa kwam 1 op 1 met de keeper, passeerde die ook wel en wilde schieten, maar de keeper kwam terug en wat Musa ook deed, de bal wilde er maar niet in.

Volgende week staat er een besloten trainingskamp op het programma en 9 februari vervolgen we ons competitie programma met een uitwedstrijd naar de Noormannen. Hopelijk is iedereen dan weer herstelt en aanwezig, zodat we met de voltallige selectie de strijd kunnen aangaan.