De onderste 2 plekken ontlopen lijkt voor Serooskerke een lastige opgave nadat er afgelopen weken van directe degradatie concurrenten werd verloren. Alleen met een overwinning op de tegenstander van vandaag, VV Terneuzen, blijft er uitzicht op lijfbehoud. VV Terneuzen behaalde vorige week tegen titelkandidaat Heinenoord een knappe 5-3 overwinning, maar op het natuurgras van Sportpark Noordhout zijn we de laatste weken moeilijk te kloppen.

De opstelling van vandaag kende weer wat wijzigingen omdat er op het middenveld blessures zijn. Tom mocht daarom vandaag als verdedigende middenvelder aantreden, maar daar draait de multi-inzetbare speler zijn hand niet voor om. Verder startte Seroos met Tygo op de goal, Wessel en Robbie als backs en centraal vormde Bjorn en Jeffrey de rest van de achterhoede. Zoals gezegd stond Tom op 6 en werd hij op het middenveld vergezeld met Jordy en aanvoerder Alex. Voorin stonden Bjarne en Lars op de flanken en topscoorder Aron in de spits. Op de bank zaten vandaag Jens, Jordi, Jurre, Sam en Kaj,  ook werden zij nog vergezeld door de pupil van de week Kajetan.

1e helft

Terneuzen heeft zichzelf al veilig gespeeld in de 2e klasse en had dus geen achterliggende drijfveer om vandaag echt alles te geven. Seroos startte feller en creëerde via de flanken behoorlijk wat gevaar met voorzetten en af en toe goed voetbal. Onder andere een buitenkantje rechts steekbal van Tom en zowaar een passeerbeweging van Lars waren te bewonderen in 1e helft op sportpark Noordhout. Maar tot doelpunten leek het niet te komen. Jordy Sinke had deze week tijdens de training van Cees nog wel goed opgelet en schoot nog 2 x vanaf randje 16 met de binnenkant van zijn voet richting goal, alleen had hij het stukje dat je de bal dan tussen de palen moest plaatsen even gemist, en kon hij zijn welbekende hengel-celebration achterwege laten. Voor beide ploegen viel er uiteindelijk niks te juichen in de eerste helft en gingen we met een 0-0 stand de rust in.

2e helft

Voorafgaand aan de 2e helft zette Jorden de mannen nog even opscherp met 2 á 3 snelle sprintjes. Dit leek te helpen, want 2 minuten na rust was het Alex die diep sprintte en een steekbal van Aron langs de keeper schoof en daarmee knap voor de 1-0 tekende. Seroos hield na deze goal het overwicht en creëerde net zoals in de 1e helft weer flink wat kansen. Helaas kwamen hier geen goals uit en ging Terneuzen jagen op de gelijkmaker. De defensie van Seroos stond vandaag echter als een huis en 100% kansen werden er niet gecreëerd door de tegenstander. Na 75 minuten gebaarde Bjarne druk richting de bank dat het beste ervan af was en mocht Sam Boone voor de 2e keer dit seizoen invallen. Zonder echt grote kansen liep de wedstrijd daarna langzaam op zijn einde. Toen uit het niets in de 93e minuut diezelfde Sam Boone spits Aron vanaf eigen helft zag vertrekken. Om deze vervolgens perfect met zijn chocolade been te bereiken. Aron schudde na een stevig duel zijn directe tegenstander van hem af en stond zo ineens 1 op 1 met de keeper van Terneuzen. Aron was niet zelfzuchtig en legde de bal breed op Lars, die door een (snelle) sprint van 40 meter vogelvrij naast hem stond. Lars tikte de bal binnen en scoorde hiermee alweer zijn 1e goal voor Seroos dit seizoen, in theorie zou hij dus nog voor topscoorder kunnen gaan. Deze 2e goal van Seroos zorgde voor veel vreugde bij de thuisploeg, maar zorgde er bovenal voor dat de 2-1 die Terneuzen gelijk na de aftrap maakte als onbelangrijk kon worden gezien en de wedstrijd dus winnend werd afgesloten.

Volgende week spelen we weer een finale als het gaat om lijfsbehoud in de 2e klasse, ditmaal tegen onze goede vrienden uit Domburg. We hopen jullie te zien bij deze derby!

Voor meer foto’s van de wedstrijd, gemaakt door Irene Overbeeke, klik je hier