Op zaterdagmiddag 29 april stond de wedstrijd tussen Serooskerke 1 en GPC 1 op het programma. De uitwedstrijd in Vlissingen op 3 december was een zwaarbevochten 0-2 overwinning voor de blauw witten en het beloofde vandaag ook geen makkelijke pot te worden. Wat wel anders was dan de vorige wedstrijd was het feit dat vandaag het zonnetje heel de dag volop scheen op sportpark Noordhout. Dit zorgde voor veel goed gestemde supporters aan de kant van het veld!

De opstelling van Seroos was ongewijzigd ten opzichte van de wedstrijd tegen Nieuwdorp:

Jordi

Robbie            Jeffrey             Peter               Wessel

Ruben

Kaj                      Jeffry

Lars                             Aron                            Sil

Wissels: Jordi Sinke, Roy, Jens, Bjarne, Denvy, Djangko & Robbert

Nadat pupil van de week Daan Blaas de bal snoeihard onderkant lat in de goal wist te werken begon de wedstrijd. Waar we de afgelopen 3 wedstrijden al vroeg op 1-0 achter waren gekomen, leek het vandaag een keer de andere kant op te vallen.  Serooskerke kreeg namelijk al na 8 minuten een terechte penalty, nadat de voorzet van Sil door een verdediger van GPC met de hand werd gepareerd. Helaas werd deze penalty links naast het doel geschoten door Ruben en bleef het 0-0.

In de 20e minuut werd Serooskerke verrast door een snelle counter van GPC, waardoor Jordi geen kans had om de bal tegen te houden. Dit was nu al de 4e keer op rij dat Serooskerke op een 1-0 achterstand kwam te staan, maar omdat we de afgelopen 3 wedstrijden ook na achterstand wisten te winnen bleef het vertrouwen zowel aan de kant als op het veld in de ploeg zitten.

Vlak na de 1-0 komt GPC bijna op 2-0 nadat een speler van GPC de bal vakkundig over Jordi lobt. Gelukkig is het vlak voor de doellijn nog Wessel die zich naar de doellijn snelt om de bal met zijn net iets mindere rechterbeen uit de doelmond te werken. 10 minuten voor rust is het wederom Wessel die belangrijk is, hij schiet de bal uit een indirecte vrije trap met een mooie wreeftrap door het midden richting het doel, de keeper van GPC stapte uit schrik een stapje naar rechts, waardoor de bal keihard binnensloeg onder de lat. Ook Kaj kon door deze knal weer een makkelijk assistje kan bijschrijven, hij tikte de indirecte vrij trap namelijk breed voor Wessel. Door dit doelpunt ging Seroos wederom rusten met een 1-1 stand, net zoals vorige week tegen Nieuwdorp.

Seroos voerde in de rust 1 wissel door, Lars verliet het veld en Bjarne mocht zich opmaken voor de resterende 45 minuten voetballen. De tweede helft begon zoals de eerste geëindigd was, er waren kansen voor beide teams, maar deze leidde tot niets voor beide teams. Aron zag zijn inzet net langs de paal gaan na een mooi opgezette aanval van Serooskerke. Terwijl Jordi aan de andere kant een op het oog onhoudbare bal via de pink van zijn linkerhand en de binnenkant van de paal uit zijn goal wist te houden. Dat allemaal onder toeziend oog van de zijn dochter Noa die voor het eerst kwam kijken en dus gelijk haar vader zag schitteren op de goal!

Naarmate de wedstrijd vorderde kreeg Seroos steeds meer grip op GPC en ontstonden er meer kansen. Cees bracht gedurende de 2e helft wat verse krachten erbij om zo GPC nog meer onder druk te zetten. Roy, Jordi Sinke en Robbert vervingen Sil, Kaj en Jeffry. Het inbrengen van deze spelers zorgde ervoor dat GPC alleen nog maar kon verdedigen en Seroos in het laatste kwartier voortdurend opzoek was naar de 2-1.

Deze wedstrijd leek echter af te stevenen op een gelijkspelletje en dus duur punt verlies voor Seroos. Maar niks bleek minder waar het was namelijk tijd voor de grote man van de dag, Robbert Luijk, met zijn 0 doelpunten in het eerste dit jaar is het nog geen topseizoen, maar vandaag ging hij van die hatelijke 0 afkomen. Hij beleefde afgelopen januari naar eigen zeggen nog de “kutste dag uit zijn leven” toen hij tijdens ons trainingskamp in Nijmegen de 21+ club niet binnenkwam, maar vandaag was voor Robbert zonder twijfel zijn mooiste moment in een Seroos shirt. Hij kreeg namelijk in de allerlaatste minuut van de reguliere speeltijd een afvallend balletje op randje 16 in z’n voeten, nam de bal aan, dacht niet na 🙂 en schoot de bal zuiver in de linker onderhoek.

Om de euforie die toen ontstond te begrijpen, zal u toch even de foto’s moeten bekijken die gemaakt zijn door Irene Overbeeke. En die zijn hier te bekijken.

Op zaterdag 13 mei staat de wedstrijd Noormannen 1 – Serooskerke 1 op het programma, dit zou voor Seroos al de kampioenswedstrijd kunnen zijn, mochten de resultaten die dag meezitten, dus houd de 13e mei vrij in de agenda en kom kijken op sportpark de Prelaat in Westkapelle!