Op de dag dat Sheraldo Becker, Hidde Jurjus, Mitchel Dijks, Florian Jozefzoon, Fabian Serrarens, Angelos Charisteas, Jordi Cruijff, Ernesto Valverde en Rinus Michels ooit voor het eerst het levenslicht zagen, was het ook de eerste thuiswedstrijd voor Seroos 1 na de winterstop. Na winst op Tholen was het de zaak om thuis winst te boeken op Axel. Met helaas nog een volle ziekenboeg startte Seroos in de volgende opstelling.

Jordi, Lennart, Jeffry, Jasper, Jeroen (75’ PeterG), Bo, Roy, Maikel, Tiemen (66’ Mees), Alex en Robbie.

De bank werd gevuld met de gebroeders Peter en Jacco Gideonse, Mees en in de rust zou deze gecompleteerd worden met Jordi Schaikebos.

Met flinke windstoten werd er afgetrapt op sportpark Noordhout. Al snel bleek dat snel combinatievoetbal lastig zou worden vandaag. Axel was fel en kwam bij bijna elk duel als winnaar uit de strijd. Na iets meer dan een kwartier spelen kwam Axel dan ook op voorsprong. Ook na het tegendoelpunt bleef het te tam aan Seroos zijde. Enkel een aantal voorzetten werden gevaarlijk maar ook die konden niet gepromoveerd worden tot doelpunt. Vlak voor rust verdubbelde Axel zelfs nog de score, een lage voorzet werd bij de 2e paal ingetikt, 0-2.

In de rust werd er meerdere malen gezegd dat het nog niet gespeeld was. De wind in de rug zou in de tweede helft voor beter voetbal en doelpunten moeten zorgen.

Ook in de tweede helft lukte er aan Seroos kant weinig. Axel creëerde in de tweede helft nauwelijks kansen, Seroos ook. De druk kon niet op het doel van Axel gelegd worden, voetballend kwamen we niet tot hun zestien en voorzetten leverde weinig gevaar. Ook onze wissels Mees en Peter konden vandaag helaas niet het verschil maken. Al met al een slechte wedstrijd van Seroos kant, nu is het de zaak om het aankomende zaterdag weer te laten zien in Nieuwdorp en 3 punten te pakken.

Jolien was erbij en maakte enkele foto’s, deze zijn via deze link te bekijken. Ook op de website van FC Axel zijn foto’s van de wedstrijd te bekijken.