Afgelopen zaterdag stond de uitwedstrijd tegen Rijsoord 2 op het programma, de koploper uit de competitie. Het zal voor Serooskerke dus een zware klus worden om de 3 punten mee naar huis te nemen. Er werd daarom ook ruim voor de wedstrijd verzameld op sportpark Noordhout, om kwart voor tien begon de reis richting Rijsoord.

De opstelling waar Serooskerke het tegen Rijsoord mee moest doen was als volgt:

Jens op de goal. In de verdediging Boyd, Jurre, Raoul en Niels. Op het middenveld Jordi, Steven, Jannick en Jan-Thijs. In de aanval Ruud en Melvin. Op de bank zaten David en Joost.

Al snel in de eerste helft werd het duidelijk dat Seroos het heel erg zwaar ging krijgen tegen Rijsoord, hierdoor speelde Seroos heel erg verdedigend voetbal. Na tien minuten alleen maar tegenhouden hield het op voor Seroos. Na een overtreding die over het hoofd werd gezien door de scheidsrechter kon Rijsoord overnemen op de helft van Seroos en maakte 1-0. Kort daarna volgde ook de 2-0 door een mooi uitgespeelde aanval over de flank en een goede voorzet. Hierna was Rijsoord het kwijt en kwam Seroos wat meer aan voetballen toe, een aantal hele kleine kansjes volgde voor Seroos. Jammer genoeg wist Rijsoord nog wel te scoren in de eerste helft, een vrijetrap ver buiten de 16 meter werd over de muur geschoten en Jens miste de bal. Hierdoor ging Seroos de rust in met een 3-0 achterstand.

In de rust werden de nodige dingen besproken en er werd gemeld door Jan-Thijs en Jurre dat zij met pijntjes rondliepen. Deze speelde overigens wel verder waardoor Seroos met de zelfde 11 het veld weer opgingen voor de tweede helft.

Al snel in de tweede helft wisselde Seroos Jan-Thijs die toch teveel last had om door te kunnen spelen, hierdoor viel Joost in. In de tweede helft kon Seroos zich beter onder de druk van Rijsoord uit voetballen, dit zal ook wel te maken hebben gehad met de wind. Toch wist Rijsoord de 4-0 te maken. Jurre werd later nog gewisseld door David die hiermee gelijk zijn debuut in het tweede maakte. Seroos kreeg in de tweede helft weinig kansen, de grootste kans was voor Ruud. Ruud wist de een lastige bal toch richting de kruising te koppen, de keeper redde alleen goed. Rijsoord leek op het einde van de wedstrijd nog de 5-0 te maken, de scheidsrechter paste alleen een zelfverzonnen buitenspelregel toe waardoor de goal werd afgekeurd. Hierdoor bleef de stand op 4-0 en dit was ook de eindstand.

Volgende week staat het thuisduel tegen Walcheren op het programma, 1 van de broers Koreman zal hier een verslag over schrijven.