Na ons trainingskamp in Winterberg waarbij iedereen dit ongeschonden heeft doorstaan, op een vermiste telefoon en portemonnee na dan, stond vandaag de ‘stormachtige’ wedstrijd tegen Noormannen 4 op het programma. Met 14 man sterk én de onmisbare leider moest dat vandaag helemaal goed komen. De thuiswedstrijd hadden we ruim gewonnen en met dat in ons achterhoofd was het vertrouwen groot om vandaag de 3 punten mee naar huis te nemen. Het begon al positief want vandaag mochten we de wedstrijd spelen op een hobbelige grasmat en niet, zoals we de laatste periode vaak hadden, op kunstgras. Dit hadden we als team toch erg gemist.

De Noormannen begonnen fel aan de wedstrijd. Ze zaten er kort op, waardoor wij moeite hadden om in ons spel te komen. Dit leidde ook al snel tot grote kansen en uit één van die kansen werd de 1-0 binnen getikt. Dit was natuurlijk niet de situatie zoals we die wilden zien en na dit tegendoelpunt gingen wij meer voetballen en ook fysiek tegenwicht geven. De wedstrijd ging gelijk op en er werden kansen over en weer gecreëerd. Helaas voor ons kwamen er geen doelpunten uit, terwijl dit toch gezien de kansen, wel had gemoeten. Ook Noormannen kreeg af en toe een kans, maar het was uitgerekend Fre die de Noormannen een handje hielp. Fre die de bal binnenhield kreeg weinig tijd om de bal naar een medespeler te spelen doordat de spits van Noormannen druk op hem zette. Deze pakte de bal af en kon zo de 2-0 maken. Ook na dit tegendoelpunt bleven we voetballen en werden de spitsen en buitenste middenvelders de diepte ingestuurd waarbij goede kansen ontstonden. De keeper van de Noormannen hield keurig zijn doel schoon en zo gingen we met een 2-0 achterstand rusten.

Na de rust kwamen we al heel snel op 2-1. Musa lijkt weer in zijn ritme te komen want hij kwam 1 op 1 voor de keeper en kon zo mooi binnentikken. Dan zou je denken dat dit een extra motivatie geeft om op jacht te gaan naar de 2-2 en vervolgens door drukken. Met wind in de rug maakt dit het ook wat makkelijker. Helaas lag de bal een paar minuten later alweer bij ons in de goal doordat de Noormannen na balverlies snel omschakelde en op snelheid voorbij onze verdediging ging en dus werd het 3-1. Gelukkig hebben wij Musa en ook Pinkel mag in het komende verhaal niet ongenoemd worden, want het was Pinkel die op snelheid zijn tegenstander voorbij liep en richting het doel ging. Wat daarna ontstond was een soort van scrimmage waarbij Musa, Pinkel de keeper en twee verdedigers betrokken waren en dat me een beetje deed denken aan de laatste actie van Musa bij Arnemuiden uit. Toen ging de bal er niet in, maar dit keer lag de bal na een aantal keer schieten er gelukkig wel in en kwamen we terug tot 3-2.

Hetzelfde verhaal zou je nu weer kunnen benoemen als bij het maken van de 2-1. Er werd wel geprobeerd te voetballen, maar kansen werden moeizaam gecreëerd. De Noormannen daarentegen waren gevaarlijker in de omschakeling en zo konden ze uitlopen naar een 5-2 voorsprong. De mooiste goal van de middag werd bewaard tot het eind en komt op naam van Musa, of was het toch een eigen doelpunt. Musa schoot vanaf de rechterkant buiten de 16 op goal over de keeper heen, via de binnenkant paal belandde de bal tegen de keeper van de Noormannen aan en ging zo het doel in. Er werd wel gejuicht en natuurlijk was Musa hartstikke blij, maar aan de andere kant was het een pleister op de wonde van een minder goede wedstrijd van onze kant.

Na het laatste fluitsignaal van een uitstekend fluitende scheidsrechter, werd de kleedkamer opgezocht en stond het flesje bier al op ons te wachten. We konden de wedstrijd wel gaan evalueren, maar iedereen wist dat het niet best was. Om de stemming positief te houden werd er maar weer snel over Winterberg gepraat en allerlei andere zaken wat niets met voetbal te maken had. Van de week gaat het vizier op Borsele 1, want daar mogen we volgende week tegen spelen. U bent allen uitgenodigd om ons te komen aanmoedigen en ‘Navyseal’ Wannes, die vorige week alweer 55 is geworden, aan het werk te zien. Want ondanks zijn leeftijd heeft hij nog energie van iemand van 30.