Vanmiddag is er in onze eigen kantine op Sportpark Noordhout geloot voor de volgende rondes in de districtsbeker. Naast de vijfde ronde is er ook direct geloot voor het vervolg richting de kwartfinales en halve finales. Seroos zal dinsdagavond 26 februari op eigen veld aantreden tegen zondag-derdeklasser Philippine. Hierin staan zij momenteel op de vijfde plaats.

SSV’65 heeft ook een thuiswedstrijd geloot, zij gaan spelen tegen zondag-derdeklasser RBC. Voor Kloetinge kwam een thuiswedstrijd tegen het zaterdagteam van Halsteren uit de koker. De laatste wedstrijd in de districtsbeker van district Zuid 1 is de confrontatie tussen Sliedrecht en MOC’17.

Kees Geerse verrichte vervolgens ook direct de loting voor de kwartfinales. De winnaar van Seroos-Philippine speelt daarin een uitwedstrijd tegen de winnaar van het duel tussen Sliedrecht en MOC’1. De andere kwartfinale gaat tussen de winnaar van het duel SSV’65-RBC en Kloetinge-Halsteren zaterdag. De halve finalisten van de districtsbeker plaatsen zich voor de voorronde van de KNVB-beker. De finale wordt op 8 juni gespeeld op het veld van VV Haarsteeg.

De volledige loting is hieronder weergegeven:

Loting achtste finale
Sliedrecht – MOC’17
Serooskerke – Philippine
Kloetinge – Halsteren (zat.)
SSV’65 – RBC

LRC – Unitas
Waspik – Arkel
Achilles Veen – Gilze
RKSV Heeze – FC Tilburg

Kwartfinale
SSV’65/RBC – Kloetinge/Halsteren
Sliedrecht/MOC’17 – Serooskerke/Philippine

Achilles Veen/Gilze – LRC/Unitas
Waspik/Arkel – RKSV Heeze/FC Tilburg

Halve Finale
Sliedrecht/MOC’17/Serooskerke/Philippine – SSV’65/RBC/Kloetinge/Halsteren
Waspik/Arkel/RKSV Heeze/FC Tilburg – Achilles Veen/Gilze/LRC/Unitas

Leuk om hierbij te vermelden is dat Arkel de club is waar Frenkie de Jong zijn eerste stappen op het voetbalveld heeft gezet.