De kalender gaf oktober aan, maar met ruim 20 graden voelde het als een stranddag in augustus. Normaal gesproken wordt er met zulke temperaturen een potje voetvolley aan het net gespeeld, ware het niet dat er vandaag gevoetbald moest worden op het hoofdveld tegen Voetbal Vereniging Gelukvogels Zwijndrecht (VVGZ) 3. Deze tegenstander had tot aan vandaag 1 keer gewonnen en twee keer verloren. Aan ons de taak om te winnen en de tegenstander met nul punten terug naar Zuid-Holland te sturen.

De opstelling was nagenoeg hetzelfde als vorige week, enkel op de linksbackpositie een wijziging. Onze marathonloper Niels stond weer op z’n welbekende plek gepositioneerd. In een tijd van 4 uur en 12 min liep hij vorig weekend van Burgh-Haamstede naar Zoutelande, chapeau!

Doordat het deze week de ‘Week van de Scheidsrechter’ was had onze aanvoerder Arjen een uitgebreide speech voor scheidsrechter Stoffel Schipper in petto. Tijdens deze speech werd de scheidsrechter bedankt voor zijn waardevolle inzet. Scheidsrechters maken het immers mede mogelijk dat veel voetballers wekelijks op het veld van het spelletje kunnen genieten! Dit werd door Arjen prima verwoord en zorgde voor applaus van beide teams. Echter, de wedstrijd begon hierdoor niet om 14:30 uur maar een kwartier later.

Om 14:45 uur werd er afgetrapt voor een lekker potje voetbal op een mooie grasmat. VVGZ probeerde de opbouw van Seroos te verstoren door direct druk te zetten op de verdediging. Doordat vaak een van de middenvelders vrij liep en kon worden aangespeeld werd hier door de verdediging goed op geanticipeerd. Ook de trainer van VVGZ zag dit vanaf de kant, hierdoor was hij genoodzaakt het tactische plan aan te passen en zijn ploeg in te laten zakken op eigen helft. Het initiatief kwam hierdoor bij Seroos te liggen. Met combinatie voetbal, waar het hart van menig liefhebber sneller van klopt, werden de aanvallers in stelling gebracht. Door de ruimte aan de zijkanten te benutten ontstond zo ruimte voor de goal waar het grootste talent van de vereniging wel raad mee wist. Op randje 16 werd hij aangespeeld door Jannick zonder een verdediger in z’n buurt. Met zijn weergaloze traptechniek gaf hij de keeper het nakijken, 1-0. Na de voorsprong bleven we de aanval zoeken, echter hetzelfde talent speelde in de opbouw de bal zomaar in de voeten van een speler van VVGZ. De reden hiervan is nog steeds niet bekend, wellicht had de felle zon hiermee te maken. Of waren het toch de kleuren van het VVGZ tenue die voor verwarring zorgden? De spelers van VVGZ wisten hier wel raad mee en voordat de verdediging kon ingrijpen stond de linksbuiten oog in oog met Jens. De linksbuiten van VVGZ rondde koelbloedig af en zorgde voor een gelijke stand. Met nog ruim tien minuten op de klok in de eerste helft bleven we doorgaan met ons aanvalsspel. Ditmaal was het Steven (!!!) die vanaf randje 16 vogelvrij kon inschieten en zelfs VVGZ-verdediger nodig had om de doelman te passeren. Voor rust werd het zelfs 3-1 door weer een schot van afstand door Jannick. Op het ene tegendoelpunt na is VVGZ nauwelijks gevaarlijk geweest, dit moest in de tweede helft vastgehouden worden.

In de rust werd afgesproken om via dezelfde manier van voetballen de wedstrijd definitief te beslissen. VVGZ wijzigde de formatie naar 4-4-2 waardoor het verdedigend onze taak was om de juiste positie te kiezen en vanuit hier voetballend de middenvelders te bereiken. Door middel van een diepe bal werd Robbie in stelling gebracht. Robbie sprintte zijn directe tegenstander voorbij en kon zo doorlopen richting de keeper. Wat hij in de eerste helft naliet maakte hij nu meer dan goed; met een fantastische volley schoot hij onberispelijk de 4-1 binnen. Met deze stand koos VVGZ ervoor om de schade te beperken en dit resulteerde in veel balbezit voor Seroos. Door een combinatie van de tussenstand en het warme weer ging de wedstrijd verder op een zodanig tempo dat ook – de aanvoerder zonder aanvoerdersband – Peter zich meer en meer met het spel kon bemoeien. Na een afgeslagen corner kreeg hij net buiten het vijfmeter gebied de bal voor zijn voeten. Hij schrok zo van deze kans dat hij eerst Melvin nodig had om de bal tegen het net te schieten. Helaas voor Peter veranderde Melvin de bal zodanig van richting dat het doelpunt aan Melvin wordt gegeven. Bij zo’n luxe tussenstand is er dan ook de mogelijkheid voor trainer Lieven om een aantal sterkhouders te wisselen voor verse krachten. Niels en Jannick werden naar de kant gehaald en vervangen door Kenneth en Ruud. De wedstrijd werd op een zomeravond tempo uitgespeeld en hierdoor werd de tweede overwinning van het seizoen een feit.

Met 7 punten uit 4 wedstrijden vinden we onszelf terug op een gedeeld 3e plaats, samen met MZC’11 2 en Terneuzense Boys 2. Volgende week komt Bruse Boys 2 op bezoek en gaan we er alles aan doen om ook deze wedstrijd winnend af te sluiten. Het talent van de vereniging, Roy de Visser, zal hiervan het verslag schrijven. Mocht Roy er niet zijn dan krijgt doelman Jens van den Broeke de pen.

Foto’s van de wedstrijd zijn gemaakt door Jolien Wondergem, klik hier om deze te bekijken.