Na een aantal weekjes winterstop moesten de mannen van Lieven van Belzen weer klaar zijn voor de hervatting van de competitie. Vorige week tegen Brouwershaven grapte Lieven tijdens de rust dat het misschien wel goed was om met tien man de wedstrijd uit te spelen, omdat dit in een echte wedstrijd namelijk ook kan gebeuren. Hier werd dan ook eventjes voor de aftrap om half drie om gevreesd. Melvin kon er vandaag niet bijzijn en had zich al eerder ziek gemeld en Jens was nog steeds geblesseerd. Daarnaast zouden er spelers vanuit het derde aansluiten, die om half 1 al waren begonnen. Nadat er contact was opgenomen met Jurre stond hij vliegensvlug op sportpark Noordhout. Later bleek overigens dat hij op het punt stond om naar zijn schoonfamilie te gaan voor een bezoekje. We hopen maar dat zijn vriendin begrijpt dat er ook belangrijkere dingen zijn.. Lieven benadrukte in de bespreking nog even dat er in de voorbereiding van alles mis is gegaan en dat dit vervelend is, maar de uitvoering op het veld dan maar goed moet zijn vandaag.

Er werd dus gewoon met elf man afgetrapt. De opstelling was als volgt;
Jos op de goal, in de verdediging vlnr ; Niels, Arjen, Raoul en Jurre.  Op het middenveld Boyd, Steven, Jannick en Jan-Thijs. De aanval bestond vandaag uit Lars en Ruud. Op de bank namen Bert, Hans en Steven H plaats.

Seroos startte de wedstrijd vrij goed door het initiatief te nemen en het balletje rond te laten gaan. Al snel bleek dat als vaker dit seizoen de ruimte op de zijkanten en in de omschakeling lag met de snelheid van onder andere Ruud. Seroos zette goed druk op EBOH dat Seroos liet komen. Naarmate de wedstrijd vorderde werd duidelijk dat EBOH voorzien was van een enorm rappe linskbuiten, die regelmatig op stoom lag. Dit zorgde voor veel dreiging op de flank. Ook liet Jurre hem een aantal keer zijn hielen zien door hetzelfde te doen. Na een goede pass van Boyd kwam hij oog in oog met de keeper, die de bal wist te keren. De kansen van EBOH ontstonden met name uit slordig balverlies in de verdediging en het middenveld van Seroos. Een aantal corners van EBOH werden zonder enige moeite gepakt door Jos.  Kort voor rust leek Seroos op achterstand te komen uit een vrije trap, maar dit doelpunt werd afgekeurd voor buitenspel waardoor we gingen rusten met de brilstand op het bord.

De tweede helft begon Seroos sterk door druk te zetten op de verdediging van EBOH. Het kwam er regelmatig sterk uit door via het middenveld Ruud en Lars weg te sturen. Hieruit ontstond dan ook het eerste doelpunt. De bal werd  hoog diep gespeeld naar Ruud, die liet zien van koppend vermogen te beschikken en de bal over de keeper in het doel kopte. Dit doelpunt gaf Seroos duidelijk veel vertrouwen en het ging steeds beter opbouwen en combineren. Na een aanval uit het boekje komt de bal via Ruud en Jannick bij Lars terecht. Oog in oog met de keeper legt hij de bal in de verre hoek waardoor de score al snel werd uitgebreid. Even later krijgt Jannick de kans het definitief te beslissen. Vijf meter voor de goal had hij iets moois in gedachten en wil hij de bal stiften, maar dit bleek helaas niet zo gemakkelijk. Tot overmaat van ramp moest Arjen kort voor tijd geblesseerd het veld verlaten na een flinke botsing met een speler van EBOH. Gelukkig kon hij vervangen worden door Steven Holebas en ook Bert kwam het veld in, die beide toch al een wedstrijd achter de kiezen hadden. EBOH deed er een tandje bij en wist even later toch de aansluitingstreffer te vinden na een klutsgoal via Steven A. De slotfase was enorm spannend. Er werd hard gewerkt voor elkaar met de nodige slimme overtredingen in de laatste minuten van onder andere Bert en Steven. Dit heeft er mede voor gezorgd dat de punten op Noordhout bleven en er een klein feestje was in de kleedkamer.

Komende zaterdag mag Seroos 2 naar Heerjansdam als de weergoden ons goedgezind zijn. Hiervan zal Steven het verslag schrijven.