Na de blamage van vorige week tegen Terneuzense Boys, was het voor Seroos 2 zaak om zich in de thuiswedstrijd tegen Arnemuiden 2 weer te herpakken. Op de zonnige zaterdagmiddag werd er om 14:30 op het hoofdveld afgetrapt.

Het fysiek sterke Arnemuiden begon erg fel aan de wedstrijd. Daarbij werden ook de nodige overtredingen gemaakt, wat ze ook een aantal gele kaarten opleverde. Arnemuiden zette veel druk naar voren en probeerde ons diep op onze eigen helft vast te zetten. Hierdoor was het lastig om op te bouwen, dus werd veelal de lange bal vanuit de verdediging op Melvin of Bert gespeeld.

Arnemuiden had via een spectaculaire omhaal die net over ging en een afgekeurd doelpunt vanwege een duwfout, de betere kansen in de eerste helft. Ongeveer 10 minuten voor rust kwamen ze ook op voorsprong. Enkele minuten later kwamen we er via de rechterkant goed door. Ruud gaf een strakke voorzet op Melvin, die zijn inzet gered zag worden door de keeper van Arnemuiden. Gelukkig reageerde Bert attent, waardoor hij de rebound kon binnenschieten.

In de tweede helft veranderde het spelbeeld enigszins. Arnemuiden zakte wat verder in, waardoor wij meer aan opbouwen toekwamen. Dit leverde uiteindelijk een grote kans voor ons op. Bert werd in de 16 aangespeeld, draaide met zijn aanname in één keer weg bij zijn tegenstander, maar schoot vervolgens van dichtbij hard over. Op die grote kans na, creëerden beide ploegen maar weinig mogelijkheden. Totdat Arnemuiden na een ongelukkige overtreding in de 16 een penalty toegewezen kreeg. Deze werd binnengeschoten en hierdoor keken we opnieuw tegen een achterstand aan.

Met nog ongeveer 20 minuten op de klok, was het voor ons zaak om met een slotoffensief de gelijkmaker te forceren. Dit kwam door slordigheden alleen niet echt uit de verf. Ook lag het spel door wissels, overtredingen en blessures geregeld stil, waardoor het tempo uit de wedstrijd werd gehaald. Arnemuiden bracht er een paar extra verdedigers in, in de hoop de overwinning veilig te stellen. Bij ons werd Jeroen vanuit de verdediging nog naar voren gestuurd als stormram, maar ook dit leverde uiteindelijk niks op. Eindstand 1-2

Over 2 weken (zaterdag 23 november) trappen we om 14.30 af bij Walcheren 2.

Jolien Wondergem maakte foto’s van de wedstrijd, deze zijn hier te zien.

Dit verslag is geschreven door Denvy Mesu.
Het volgende verslag zal geschreven worden door Jeroen Gideonse