Op 8 december 1889 richtte PIM Mullier de Nederlandschen Voetbal- en Athletischen Bond(NVAB) op. Hij begon met 250 pioniers, tegenwoordig tellen we 1,2 miljoen leden en is voetbal volkssport nummer 1. Dit seizoen vieren we met z’n allen dat het georganiseerde voetbal 130 jaar bestaat.

Shirtje ruilen op zaterdag 2 november 2019.

Om het bijzondere jubileum te vieren brengt de KNVB een ode aan het amateurshirt. Speciaal daarvoor heeft de KNVB een uniek voetbalshirt ontwikkeld waarvan elke vereniging een exemplaar krijgt. Een collectors item die een mooi plaatsje in ons clubhuis krijgt. In de traditie van het alom bekende ritueel  ‘shirtje ruilen’ wil de KNVB graag een shirt van elke club ontvangen. Deze krijgen een aparte ereplaats op de KNVB campus in Zeist.

Dus het shirt dat we elk weekend vol trots dragen en ons verenigt (‘we verdedigen onze clubkleuren’) is straks te bewonderen in Zeist.

Op de foto wordt het Oranje shirt overhandigd door Carel Peterson van de KNVB.