Op zaterdag 8 februari speelde Seroos 2 de derde competitiewedstrijd van 2020, thuis tegen Groote Lindt 2. De ploeg uit Zwijndrecht staat 3 punten onder Seroos en verloor vorige week met maar liefst 2-7 van Alblasserdam (later hoorden we dat zij met het 3eelftal speelden). Het was dus de vraag wat voor team we vandaag zouden treffen. Bij de selectie van trainer Van Belzen is er op basis van de laatste 5 wedstrijden in ieder geval veel vertrouwen. Eerder werd de uitwedstrijd met 2-3 over de streep getrokken.

Tijdens de warming-up kwamen we erachter dat het veld niet helemáál vlak was en dat verzorgd voetbal (onze kracht) lastig ging worden vandaag. De opstelling was als volgt: Jens op de goal, v.l.n.r. Boyd, Arjen, Jeroen en Jordi. Middenveld: Steven, Peter, Ruud en Jannick. Voorin Melvin en Bert. De wissels waren Denvy en Bart.

De wedstrijd begon met een overwicht voor Groote Lindt, dat deze week wel aantrad met een compleet ogend 2eelftal. Seroos wilden opbouwen maar werd vaak vastgezet. Mede door het moeilijk bespeelbare veld waren er veel slordige passes, waardoor Groote Lindt een aantal keer vroeg de bal kon onderscheppen, en gevaarlijk werd. Dit leidde tot een paar keer scrimmage en tot kansen voor de tegenstander, vooral via vrije trappen vanaf de zijkant en corners, waarbij Jens en de lat een 0-1 achterstand voorkwamen. Ook Seroos kwam tot kansen en zelfs tot een doelpunt. Via een aantal snelle passes kreeg Bert de bal binnen de 16m en loste een goed schot langs de keeper. De grensrechter vlagde echter voor buitenspel, waarna de scheidsrechter floot. De scheids gaf zelf aan dat hij wel twijfels had over dit vlagsignaal. Zo gingen we de rust in met de brilstand op het scorebord, waarover we niet mochten klagen.

In de 2ehelft was het spelbeeld min of meer hetzelfde. Beide ploegen legde af en toe eens een mooie aanval op de mat, maar deze werden toch veelal afgewisseld met slordig spel, balverlies en veel ballen die over de zijlijn gingen. Het was vooral een wedstrijd die gevoerd werd op strijd. Bij beide ploegen was de eindpass niet zuiver, of stond er net geen speler op de juiste plek bij een voorzet.
Toch waren er wel veel kansen. Na ongeveer 70 minuten kreeg Seroos de beste kans via Melvin, die de bal net niet tussen de palen kreeg. Zijn schot verdween net via de buitenkant van de paal naast het doel. Groote Lindt produceerde afstandsschoten die over en naast gingen, maar kreeg ook meerdere grote kansen van dichtbij, mede door slordig balversies van Seroos. Een paar geweldige reddingen van Jens hield de stand op 0-0. Eén keer werd de bal in de rebound, van dichtbij door een speler van Groote Lindt in de richt van de Zandput geroeid. Het leek vandaag op een 0-0 uit te draaien, omdat beide ploegen de bal er niet in kregen. Groote Lindt wisselde 3 of 4 keer en bij Seroos kwam Denvy erin voor de moegestreden Boyd.

Na ongeveer 80 minuten kwam de tegenstander toch op een 0-1 voorsprong. Een hoge bal richting de bonkige spits viel in de 16 m precies tussen Arjen en Jeroen in. Hij wist weg te draaien en schoot de bal vanuit een moeilijk hoek hard tegen de binnenkant van de paal het doel in. Een domper voor Seroos, dat na de tegengoal alles op alles ging zetten om de gelijkmaker te maken. In de 90eminuut kwam deze er ook. De keeper van Groote Lindt had een slechte uittrap, die via Arjen uiteindelijk bij Peter G aan de zijkant belandde. Deze leverde een goeie voorzet af die bij Melvin terecht kwam. Na even de tijd de hebben genomen om de bal de controleren en een gaatje te zoeken tussen de vele spelers voor hem, prikte Melvin de gelijkmaker erin. Grote ontlading volgde. Het lukte om de overgebleven minuten de 1-1 vast te houden. Na het fluitsignaal overheerste het gevoel dat dit wel het maximale was vandaag, tegen dit Groote Lindt.

Volgende week volgt de uitwedstrijd tegen de Alblas. Jannick zal hiervan verslag doen.