Nadat een gelijkspel tegen de buren uit Oostkapelle voor enige teleurstelling zorgde, was het zaak om onszelf op te laden voor de volgende derby. Een uitwedstrijd tegen de Meeuwen stond op het programma, wat tevens de nummer 3 tegen de nummer 1 in de 2de  periode betekende. Met nog drie duels te gaan, was het belang van de wedstrijd duidelijk.

Ten opzichte van vorige week was het elftal op twee plaatsen gewijzigd. Jorden was hersteld van zijn handblessure, waardoor hij terugkeerde in de basiself. Hierdoor schoof Alex ten koste van Tiemen naar de voorhoede. Hij zat wissel samen met de van blessures terugkeerde Jeffry en Maikel.

Seroos startte fel en scherp aan de wedstrijd, maar uit de eerste de beste aanval scoorde de thuisploeg. Na een ingooi halverwege de helft van Seroos volgde een vlotte combinatie, waarna een voorzet hard in de korte hoek binnen werd geschoten: 1-0. Na 10 minuten spelen kon Seroos dus in de achtervolging.
Het veldspel was redelijk en met een paar soepel lopende combinaties kwam Seroos steeds beter in de wedstrijd. Tot hele grote kansen leidde niet, totdat Alex na een half uur spelen bijna ten val werd gebracht in de 16 meter. Ondanks dat hij niet viel, floot de scheidsrechter terecht voor een penalty. Hij benutte deze zelf feilloos: 1-1.
De gelijkmaker was terecht en de hoop was om daarna door te pakken. Echter, een zeer rommelige fase volgde, waarin beide ploegen veel balverlies leden. Toch kreeg Seroos voor de rust nog een erg grote kans. Aron werd diep gestuurd en buiten de 16 ten val gebracht door de keeper van De Meeuwen. De scheidsrechter gaf terecht voordeel, waardoor Dennis de bal voor kon geven op Bjorn. Hij schoot de bal laag op goal, maar helaas werd de bal van de lijn gehaald. Hierdoor was de ruststand 1-1.

In de rust werd benadrukt dat we het betere spel hadden en moesten blijven voetballen. Dit gebeurde ook in de tweede helft. Het spelbeeld was eenzijdig, waarin Seroos veel gevaarlijke aanvallen niet goed uitspeelde, van buiten de 16 meter naast of op een speler van De Meeuwen schoot en opnieuw een bal van de lijn werd gehaald. Meeuwen probeerde vooral gebruik te maken van de snelheid en het loopvermogen van hun spitsen, die eigenlijk alleen een keer gevaarlijk werden met een schot van afstand en een kopbal uit een corner. Waar Seroos genoeg kansen of mogelijkheden tot kansen had gekregen om de wedstrijd naar zich toe te trekken, kwam het uiteindelijk met lege handen te staan. Een paar minuten voor de officiële speeltijd klaar was, kreeg de thuisploeg halverwege de helft van Seroos een vrije trap. De bal werd voor gegeven en uit een reflex kopte Jasper de bal per ongeluk in zijn eigen goal: 2-1. Hierna viel de bal niet meer goed voor Seroos en verloor hierdoor onterecht deze belangrijke wedstrijd.

Door deze nederlaag en de overwinning van Yerseke zakt Seroos naar de 3eplaats in de 2deperiode. Met nog twee wedstrijden te spelen, wordt het een zeer lastige klus om Yerseke én De Meeuwen in te halen. Zeker aangezien beide ploegen komend weekend tegenover elkaar op het veld staan. Wel blijft Seroos 2deop de algehele ranglijst staan door de overige uitslagen.
Komend weekend staat de thuiswedstrijd tegen Walcheren op het programma. Na twee wedstrijden niet gewonnen te hebben, is het van belang om weer te winnen als de ploeg bovenin wil blijven meedraaien. Daarnaast wil het zich ook revancheren voor de slechte wedstrijd en het gelijkspel in de uitwedstrijd tegen Walcheren.

We hopen allen opnieuw op de komst van onze trouwe supporters!

Foto van www.zoutelandeopfoto.nl. Hier zijn tevens andere foto’s van de wedstrijd te zien.