Zaterdag 15 februari speelde Serooskerke tegen Walcheren. De club uit Vlissingen staat laatste in de stand en heeft het moeilijk in de tweede klasse. Desondanks won Walcheren vorige week van SSV en speelde Seroos de heenwedstrijd in Vlissingen gelijk. Seroos won de laatste twee wedstrijden niet. Tegen Oostkapelle werd gelijkgespeeld en bij de Meeuwen, tegen de verhouding in, verloren. Een overwinning is nodig om in de top van het klassement en periode mee te blijven doen.

Op een winderig sportpark en hobbelig veld werd om half 3 afgetrapt. Al vroeg in de wedstrijd was Seroos een aantal keer dreigend en had het zeker een penalty verdiend. In de vijfde minuut werd Aron na een dieptebal neergelegd in het strafschopgebied. Twee minuten later weer een situatie waarbij Aron werd aangetikt in het 16 metergebied. De scheids liet in beide situaties doorgaan. Na ongeveer 20 minuten viel de 1-0 voor Seroos. Aron speelde de bal vanaf de linkerkant op Dennis, die de bal steekt op Alex. Alex rond beheerst af.

Walcheren startte vanaf het begin fel en zette hoog druk. In de eerste 20 minuten kon Seroos hier nog best aardig onderuit voetballen, maar na het doelpunt werd het slordiger. Walcheren kreeg hierdoor  een aantal goede scoringskansen. Gelukkig stond het vizier van de spitsen niet op scherp en pakte Jordi ook nog een aantal schoten. Tegen de rust kopte Jasper nog een voorzet van Alex over.

Nadat in de rust het team weer op scherp is gezet begon de tweede helft. Ditmaal met wind in de rug. Eigenlijk volgde hetzelfde spelbeeld als de eerste helft. Seroos iets minder slordig dan de eerste helft, maar wist toch ook niet veel te creëren. Walcheren hoog spelend en via een aantal behendige spitsen toch af en toe dreigend. Seroos wist na een uur bijna via een vrije trap te scoren. Alex nam een goede vrije trap die lichtjes werd doorgekopt door Aron. De keeper kon de bal knap naast tikken.

Twee minuten voor het einde van de wedstrijd viel het verlossende doelpunt voor Seroos. Na een verkeerde terugspeelbal kon Dennis onderscheppen. Na een korte dribbel stiftte hij de bal prachtig over de keeper heen in het doel. Uiteindelijk viel in de 93e minuut nog de 3-0. Dennis gaf de bal mee aan de opkomende Robbie, die netjes binnentikt. Kort na de 3-0 floot de prima fluitende scheids af.

Seroos heeft het publiek niet op hartverwarmend voetbal getrakteerd. Waar vorige week met best goed voetbal werd verloren, wordt nu met matig voetbal gewonnen. Zo gaan die dingen soms. Het is goed om kritisch en scherp naar elkaar te zijn. Maar zeker is het goed om jezelf niet van de wijs te laten brengen door een slechte wedstrijd. Als we de komende wedstrijden weer vanuit onze eigen spel en kracht spelen, zetten we de goede resultaten die tot nu toe zijn behaald zeker voort!

De komende twee zaterdagen wordt er geen competitie gespeeld. Op 7 maart staat de uitwedstrijd tegen Hellevoetsluis gepland. Op deze dag valt ook de beslissing in de tweede periode. Donderdag 20 februari speelt Seroos een oefenwedstrijd tegen VCK en donderdag 27 februari tegen Dauwendaele.