Na een rumoerige week waarbij veel discussie ontstond over het aanblijven van trainer van Belzen ging het tweede van Seroos op bezoek bij de Meeuwen. De zojuist genoemde trainer heeft na een stemming van de spelersgroep, waarbij uiteindelijk één stem het verschil maakte, zijn contract weten te verlengen. Via deze weg nogmaals gefeliciteerd! We begonnen de wedstrijd met de volgende namen: Jens, Boyd, Arjen, Jeroen, Niels, Steven (Raoul), Jordi, Merijn, Jannick (Jan Thijs), Ruud en Melvin. Zoals vaak in Zoutelande barre weersomstandigheden. Koud en een harde wind uit het Oosten.

De wedstrijd begint rommelig vanaf de kant van Serooskerke. De Meeuwen is sterker en komt er een aantal keren uit maar wordt behalve een aantal afstandsschoten niet echt gevaarlijk. De eerste tegenstoot van Seroos komt uit een corner. Arjen kopt de bal met het achterhoofd op de lat. Seroos pakt na een kwartier de draad op en gaat steeds beter voetballen. De bal gaat gemakkelijk rond en vooral aan de zijkanten liggen ruimtes om iets te creëren. Vaak ontbreekt een goede voorzet of eindpass om tot kansen te komen. De laatste linie van de Meeuwen die weinig tegendoelpunten incasseert zal hier ongetwijfeld mee te maken hebben. Juist op het moment dat Seroos de wedstrijd naar zijn hand probeert te zetten is het een voorzet van de Meeuwen die per ongeluk van richting wordt veranderd en met veel geluk achter jens beland 1-0. Seroos geeft niet op. Vijf minuten na het tegendoelpunt is het Boyd die net over de middenlijn de bal verovert. Hij geeft de bal vooruit op Melvin die de bal strak voorgeeft. Ruud de man in vorm staat op de juiste plaats en werkt zijn derde doelpunt op rij tegen de touwen 1-1.

Na de rust blijft Seroos de bovenliggende ploeg. Meeuwen zakt steeds verder in en beperkt zich tot verdedigen. Na 10 minuten in de tweede helft biedt Merijn met een afgemeten voorzet de kans aan Ruud om zijn tweede van de dag te maken. Helaas staat zijn vizier nu niet scherp. Het blijft een strijd tussen twee gelijkwaardige ploegen waarbij beide kleine kansjes krijgen. In de slotfase gaat de Meeuwen nog opzoek naar de drie punten maar een aantal goede reddingen van Jens en de paal staan een tweede doelpunt voor de Meeuwen in de weg. De wedstrijd eindigt in een 1-1 gelijkspel. Bij vlagen is er ook vandaag weer goed en verzorgd voetbal gespeeld waarbij iedereen voor elkaar wilt strijden. Typerend hiervoor zijn de gele kaarten die de spitsen Ruud en Melvin kregen na nuttige verdedigende tackles.

Klik hier voor foto’s van de wedstrijd, gemaakt door De Meeuwen.

Kortom een puntje waarmee Seroos kan leven. Het totaal aantal behaalde punten na twaalf gespeelde wedstrijden voor de winterstop komt uit op 21. Hiermee mag de eerste seizoenshelft als geslaagd worden omschreven. Op 19 januari hervatten we de competitie thuis tegen EBOH. Niels zal van deze wedstrijd het verslag schrijven.