Zaterdag 13 Mei, de thuiswedstrijd tegen FC Dauwendaele 2.

Diegenen de betrokken zijn bij het wel en wee van het derde elftal zullen zich nog herinneren dat de heenwedstrijd aan de kruitmolenlaan een oorwassing was waar zowel Bennet als David nog wel eens vervelend van dromen. Vandaag is het dus zaak om het een en ander recht te zetten, zodat deze mannen weer rustig kunnen slapen.

Voor aanvang van de wedstrijd gebeurde er al twee bijzondere dingen; David was ruim op tijd (!?) en Mathijs was op de fiets. Deze rit was hem zo zwaar gevallen dat het leek alsof hij een hartritmestoornis had, maar na een snel hartfilmpje in dokter Tuns zijn praktijkruimte leek hij toch fit voor een potje voetbal, hierover later meer.

Jacco had op een bepaald moment in de week 17 spelers tot zijn beschikking, na een wervelwind aan dubieuze afmeldingen bleven er 12 over en werden Jasper en Bjorn nog ingevlogen. Dit duo was echter pas vanaf de rust beschikbaar, Bjorn stond nog op de markt en Jasper liep toevallig stage bij de notenkraam van de familie Breijer, vandaar.

Het team treed alsvolgt aan;

Nielsje Bambi staat onder de lat

Bennet en David staan op de backs om zichzelf te revancheren, het centrale duo bestaat uit Kenneth en Raoul, die eigenlijk beter bekend staan als de stem en de zaag of stem-zaag.

Het trio op het middenveld bestaat uit Thomas, Mathijs en Justin. Thomas en Mathijs spelen beiden als conciërge en Justin als 10.

Het offensief bestaat uit drie zware jongens; Lightning Jesse-lee op links, grootvader Dion op rechts en Hans (terug van teckel kamp) in de spits.

Ramon Sinke begint als enige wissel en hanteert dus de vlag in de eerste helft.

De eerste helft begint wat wisselvallig, Seroos heeft eigenlijk het betere van het spel maar kan niet tot rendement komen, er worden verkeerde beslissingen genomen en na een dagdroom van Bambi ligt de 0-1 na een minuut of 20 binnen binnen. Tot overmaat van ramp noteren de Middelburgse bezoekers de 0-2 na een halfuur ballen. 5 minuutjes voor de thee kan Mathijs nog wat terug doen door een rebound binnen te peren.

In de rust komen Jasper, Ramon en Bjorn binnen de lijnen. Dion, Kenneth en Hans verlaten het veld. Hans gaat de vlag hanteren nadat hij in de kleedkamer in de maling is genomen door Dion en Kenneth, dat gaat nog een staartje krijgen.

Na de rust neemt de wedstrijd een stroomversnelling waarin Seroos het voortouw lijkt te nemen, Jasper wordt binnen de zestien op schandalige wijze gevloerd, waarna Seroos een penalty krijgt toebedeelt. Thomas verslaat Jesse lee in een dance-off voor het nemen van de penalty maar peert hem op de lat, Jesse lee krijgt de rebound ook niet binnen. Een paar minuten later krijgt Mathijs de kans om te scoren voor open doel. Waar eerder vandaag zijn klachten cardiaal leken te zijn, blijken ze toch neurologisch te zijn. In een moment van verstandsverbijstering krijgt hij de bal over de ballenvanger.

Zoals wel vaker in het voetbal valt de goal aan de andere kant, 1-3 DWD. Seroos lijkt de urgentie van de wedstrijd wat in te gaan zien en maakt via Justin de 2-3, waarop de bezoekers vrij vlug al weer de 2-4 weten te maken. Hans kopt in het slotoffensief nog de 4-3 binnen, maar het mocht niet baten.

Al met al een wedstrijd waarin het onstuimige stelletje wat seroos 3 heet zichzelf vergeet te belonen en Dauwendaele een beetje in het zadel heeft geholpen, jammer maar helaas.

Met dit puntverlies lijkt dit seizoen wel een heel eind beslist. Een tweede plaats waar iedereen tevreden mee mag zijn. Met alleen nog de inhaalwedstrijd tegen SSV op het programma komt de zomerstop in zicht, zoals het vorige verslag al aankondigde zal chef d’equipe Jacco u voor het laatst dit seizoen voorzien van een verslag.