Zaterdag 29 september stond de 2e wedstrijd van het seizoen op het programma. Na wederom een week zonder trainingsarbeid moesten we vandaag aantreden tegen het 3e elftal van MZC ’11 uit Zierikzee.

Met een waslijst aan afwezigen was het voor onze leider weer een puzzel om een elftal op de been te krijgen. Voordat we de kleedkamer ingingen en Ollie de tenues had opgehaald gingen de aanwezige spelers toch maar eens tellen of we wel met 11 man aan de start konden verschijnen. Mede dankzij het lobbywerk van onze interim-leider JW lukte dit en begonnen we de wedstrijd in de volgende opstelling: Olivier; JP, Ross, RJ, Ad; Devin, JW, Bas, Tinus; Kees en Gijs.

Onder leiding van scheidsrechter R.J. Buuze werd er afgetrapt en ging Seroos 4 op zoek naar de 1e punten van het nog prille seizoen. Van beide kanten was het in het begin zoeken naar de vrije man en was de passing slordig. Na tien minuten spelen had Ad het dan ook wel gezien en hij besloot om een wissel te vragen. Zijn vervanger was Robin, die ter voorbereiding op de Kustmarathon nog wat extra meters wilde maken. Seroos kwam wel wat beter in de wedstrijd en creëerde enkele kleine mogelijkheden. Via de counter was MZC ’11 echter ook af en toe gevaarlijk en via één van deze snelle tegenstoten kwam uiteindelijk de 0-1 tot stand. Bij een voorzet vanaf de rechterflank stak JP zijn hand omhoog (wegens vermeend buitenspel ofzo) en de inzet van de MZC-spits belandde prompt op diezelfde hand. Scheidsrechter Buuze wees resoluut naar de stip, de VAR hoefde hierbij niet te worden geraadpleegd. De strafschop werd onhoudbaar binnengeschoten.

Na deze kleine domper ging Seroos op zoek naar de gelijkmaker en al vrij snel schoot goalgetter Kees na een voorzet van JP en een overstapje van Gijs de 1-1 binnen.

De wedstrijd bleef vervolgens gelijk opgaan, maar toch was het de ploeg uit Zierikzee die weer op voorsprong kwam. De spits die er volgens Ollie niet veel van kon gaf, met een hakje door de benen, onze doelman toch het nakijken. We gingen de rust in met een 1-2 achterstand.

Wegens afwezigheid van leider Jaan helaas geen bananen in de rust maar wel een peptalk van JW en JP. Simon kwam in het veld voor Kees, waardoor JP naar het middenveld schoof en Bas in de spits terecht kwam.

De 2e helft kwamen we beter uit de startblokken en duidelijk was dat er onder aanvoering van JP (de Ruben van Seroos 4) meer duels werden gewonnen en we meer druk op de tegenstander konden leggen. Onze tegenstander bleef echter ook gevaarlijk en we mochten dan af en toe ook van geluk spreken dat niet de 1-3 binnenviel. Na enkele dotten van kansen voor met name Bas en Gijs kwamen we met enig geluk weer op gelijke hoogte. Onze razende linksbuiten Tinus gaf een strakke voorzet en via een verdediger van MZC (of uiteindelijk toch Bas?) ging de bal over de doellijn, 2-2.

Tegen het einde van de wedstrijs was duidelijk te merken dat een aantal spelers van Seroos 4 nog geen/nauwelijks trainingsarbeid in de benen had en de meesten snakten dan ook naar het einde van de wedstrijd. Totdat RJ met een laatste krachtsinspanning de bal perfect over de verdediging legde en Gijs zijn missers van eerder in de wedstrijd goedmaakte door vanuit deze lange pass de 3-2 binnen te schieten. Een ware ontlading bij het hele team en de 3 supporters!!

Kort na dit winnende doelpunt werd er gefloten voor het einde van de wedstrijd en konden de eerste 3 punten worden bijgeschreven. De volgende wedstrijd is over 2 weken thuis tegen Meeuwen 3.

Mannen van Seroos 5 bedankt!