Nadat er maar een schamel puntje werd gepakt in de laatste drie wedstrijden, stond er vandaag een kraker tegen een eerste elftal op het programma. De heren van Borssele 1 waren de bezoekers van ons sportpark, voor de wedstrijd die om 12:00 op het programma stond.

Ongeveer twee uur eerder hadden de mannen van Seroos 5 zich al verzameld. Niet voor een analyse van de vorige wedstrijd, een bespreking voor de komende wedstrijd of een intensieve warming-up. De oplettende lezer van het vorige verslag had het ongetwijfeld al door, er stond een uitgebreid ontbijtarrangement op het programma. Eén van onze geblesseerde spelers, spits Jur, wilde dit ontbijt wel verzorgen, en met succes. Broodjes, beleg, groente, fruit en een fles bubbels: een heus champagne ontbijt.

Met een gevulde maag namen we plaats in de kleedkamer. Coach Joost kwam hier met de volgende 442-opstelling: Yoeri, Jasper, Ruud ©, Johan, Sylvano, Kaj, Teun, Rens, Riemens, Maurice en Niels. Eric was onze enige wissel en mocht daarnaast de vlag hanteren. Joost, Jur en Olivier vormden vandaag de technische staf. Leider Jelle was aan het werk, maar verscheen later in de middag om de Marvin Etsburg trofee op te halen. En Marijn, Mark, Tim en Aron hadden ook andere verplichtingen. Als laatste was onze captain en schrijver van de wekelijkse verslagen Peter helaas ook afwezig.

Hierna werd er door coach Joost in zowel verdedigend als aanvallend opzicht onze tactiek hier en daar aangepast en soms zelfs verbeterd. In onze vorige wedstrijd ging er zoveel mis, dat hij een A4’tje vol had geschreven met tips een aanwijzingen. Hierna waren wij na een goede warming-up klaar voor de aftrap. Veld 3, lekker zonnetje, niet te warm en weinig wind: het beloofde een mooie voetbal middag te worden.

En een mooie middag dat werd het zeker. Gelijk na de aftrap werd het speelbeeld voor de komende 90 minuten bepaald. Seroos combineerde zowel door het midden als over de flanken goed, waarbij Borssele waar mogelijk de lange bal hanteerde op hun spitsen. Dit goede spel leverde ons al snel twee grote kansen voor onze topscoorder Niels op, helaas voor hem en voor ons werden deze niet benut. Iets later werd Niels via de flank weggestuurd en gaf hij een afgemeten voorzet op Maurice. Maurice gunde Niels echter niet de assist en schoot de bal tegen de lat. Hierna frommelde hij alsnog de bal het netje in. Vooraf had hij beloofd om een dansje te doen, een ‘Griddy’. Uiteindelijk deed hij het dansje dan weer niet tijdens de wedstrijd, dit noteren we en houden we nog van hem tegoed.

Het speelbeeld bleef hierna hetzelfde en veel duels werden door Seroos gewonnen. Halverwege de eerste helft resulteerde dit in een vrije trap. Teun ging achter de bal staan en had goed geluisterd naar de tactiek van zijn broer. Een paar mannen lopen naar de eerste paal en de rest naar de tweede paal voor het geval de bal doorschiet. Schijnbaar had Borssele met onze bespreking meegeluisterd, want de verdediger liep keurig naar de eerste paal en kopte de bal achter de keeper in zijn eigen doel. Uiteindelijk gingen we met een verdiende tussenstand van 2-0 de rust in.

In de tweede helft veranderde er niet veel. Na één van de spaarzame kansen van Borssele begonnen we aan een goede counter met als eindstation Maurice. Hij speelde zijn man uit en besloot dat het hierna klaar was met de trucjes. Wat volgde, was een mooi schot van buiten het zestienmetergebied in de verre hoek. Het resultaat, de 3-0 en nog steeds geen dansje.

In het resterende deel van de wedstrijd waren er nog talloze kansen voor Seroos om aan het doelsaldo te werken. Eén speler die zijn kans wel greep, had dit seizoen nog niet gescoord. Het was Kaj die het vierde doelpunt van de middag maakte, waarbij het hem op de training nog wel eens wordt verweten dat hij geen echte ‘killer’ is was daar vandaag niets van te zien. Vanuit een afgeslagen voorzet was hij sneller bij de bal dan de verdediger, en schoot hij hem door de benen van de keeper.

Yoeri keepte vandaag ook een prima wedstrijd. Een enkele redding en vangbal is misschien niet het vermelden waard denkt menig lezer. Toch denkt Seroos 5 daar anders over, hij heeft dit seizoen ervoor gezorgd dat we in verschillende wedstrijden konden blijven hopen op punten. In zijn 10e wedstrijd van het seizoen hield hij dan ook voor het eerst de nul, namens de hele selectie: Yoeri gefeliciteerd!

Komend weekend staat de thuiswedstrijd tegen de ongeslagen koploper, ’s Heer Arendskerke, op het programma. In de heenwedstrijd verloren we met 3-1, maar dat zegt niks. We hopen dan ook weer op mooie wedstrijd, met een goede tactiek en veel inzet gaat dit zeker goedkomen. En wie weet kunnen er dan wat punten van de koploper worden afgesnoept, tot zaterdag!