Goedemiddag allemaal, aan degene die de weg naar sportpark Noordhout weer heeft weten te vinden en een speciaal welkom voor onze gasten uit Kamperland.

We spelen vandaag de 1e wedstrijd uit de terugronde en de 1e wedstrijd van het seizoen was de uitwedstrijd tegen VV Bevelanders, deze werd met 0-3 gewonnen, zo werd het seizoen positief gestart en heeft het ons gebracht waar wij nu staan; bovenaan, 5 punten los. Die voorsprong werd afgelopen weekend vergroot van 2 naar 5 punten. Aan de ene kant waren wij daar zelf verantwoordelijk voor, door een prima partij op de mat te leggen tegen Luctor Heinkenszand en 0-3 te winnen; aan de andere kant was Bevelanders daar verantwoordelijk voor, door FC Dauwendaele met maar liefst 4-1 over de knie te leggen. FC Dauwendaele had nog maar 2 keer gelijkgespeeld en de rest alles gewonnen, Bevelanders is dus een reuzendoder.

De trainer van Bevelanders is Pieter Roelse. Hij heeft een aantal jaren in het 1e team van VV De Meeuwen gespeeld, evenals zijn broer Willem Jan. Ik heb ook nog tegen hem gespeeld. Assistent trainer is Peter Willemse, ook zo een oud-voetballer. Roelse heeft na blessureleed een stapje terug gedaan als speler en is daarna trainer geworden van de JO-19 en daarna trainer van het 2e elftal van De Meeuwen. Afgelopen zomer maakte hij de overstap naar een andere vereniging en werd hij hoofdtrainer van de Bevelanders. De resultaten zijn daar nu wat tegenvallend en Pieter Roelse heeft aangekondigd dat hij niet verder gaat na dit seizoen en volgend jaar jeugd coördinator wordt bij De Meeuwen. Ik heb in de wandelgangen gehoord dat de trainingsopkomst te laag is en dat er te makkelijk afgezegd wordt. Vorig jaar was Bevelanders moeilijk te verslaan onder trainer Ralph Zegers, hij speelde terug getrokken en behaalde zo aardig wat resultaat. Pieter Roelse wil Bevelanders meer laten voetballen, maar in dat proces kunnen de resultaten in het begin wel eens wat achter blijven. Ik kan mij ook voorstellen dat als je een clubman bent en door je ambities als trainer een stap naar een andere vereniging zet, je daarna je eigen vereniging mist en op zaterdag ook wel eens in de kantine van De Meeuwen wil staan.

In de uitwedstrijd zag je dat de nummer 10 van Bevelanders, Bart de Bruine, een goede voetballer is. Hij oogde toen niet topfit en ging er voortijdig af, maar voetballen kan hij wel. Luc en Jim Strating zijn zonen van Bevelanders coryfee Cherry Strating. Op het doel staat Denni Oosse, klein van stuk, maar met veel sprongkracht. Na een paar uitstapjes naar De Meeuwen, inmiddels weer jaren terug op het oude nest. Volgens voetbalzuid in het seizoen 2000/2001 zijn debuut gemaakt.

Seroos lijkt in topvorm gezien de 2 wedstrijden na de winterstop. Er werd dit seizoen maar 1 keer met 1 doelpunt verschil gewonnen, 2-1 tegen Vlissingen, de rest met meer. FC Dauwendaele won al 5 keer met 1 doelpunt verschil. Je had daardoor verwacht dat Dauwendaele een keer punten zou verliezen, 4-1 tegen Bevelanders is veel. We zijn gewaarschuwd.

Renco Francke

De wedstrijdbal voor deze wedstrijd wordt gesponsord door Sinke Schoenmode.

Andere sponsoren van de poortbrief: