Seroos 3 mocht na een lange winterstop weer de wei in. Een belangrijke wedstrijd op het programma, de buren uit Middelburg kwamen op bezoek. Na het verlies tegen de andere club uit Middelburg moesten we onszelf weer herpakken. Trainer Jacco had al vernomen dat de tegenstander met een ervaren ploeg kwam. Dit bleek op het veld niet anders te wezen. Zelf kwamen we met een sterke selectie aanzetten met daarbij ook onze nieuwe aanwinst Jesse Lee.

We speelden in een 433 formatie met Niels op de goal, Ramon op linksback, Raoul en Luuk centraal met Bart als rechtsback. Verder stonden Jonas, Alex en Thomas op het middenveld en vormden Dion, Hans en Justin het aanvalstrio. De wedstrijd ging van start, we begonnen aardig aan de eerste helft met veel druk op de bal. Hier en daar hadden we wat kansen maar creatief gezien kon het beter. Dit werd ons dan ook nadrukkelijk verteld in de rust. “Scoren moeten jullie “zei Jacco.

Met de gedachte om nog eens 1 of 2 goals te maken gingen we de tweede helft in. Zeelandia had een erg snelle spits. Hierdoor kwamen ze nog een aantal keer gevaarlijk goed voor de goal, maar gelukkig hadden wij Niels die goed keepte. En toen kwam de kans, Thomas werd door het midden diep gestuurd en kwam 1 op 1 te staan met de doelman van de tegenstander, iedereen dacht ja dit wordt het moment waarop we de wedstrijd gingen kantelen. Maar nee hoor, de vlagger van de tegenstander was het daar niet mee eens en vond het buitenspel. Erg jammer want dit had een loepzuivere goal geweest. Ook al werd dit doelpunt afgekeurd kwamen we wel beter in de wedstrijd en kregen we steeds meer kansen.

En ja toen gebeurde het dan ook, rond de 65e minuut kreeg Thomas de bal van Ramon, Thomas kwam met een heel mooie lange bal op Justin zijn grote chest (die niet te missen is). Justin legde de bal goed terug op Dion en Dion volleerde de bal tegen de netten aan. De buit was binnen dachten we, totdat onze doelman Niels, die tot op dit moment een sterke pot had gespeeld faalde. De spits van Zeelandia kreeg de bal aangespeeld in het zestien meter gebied en schoot, het schot was niet denderend dus iedereen verwachtte dat Niels de bal zou oppakken en verder zou gaan met een counteraanval. Echter blunderde Niels enorm, hij pakte de bal maar die glipte los en door zijn benen belande de bal in het goal. Hierna zouden er nog zo’n 20 minuten gespeeld worden, maar deze tijd was zo versteken en we faalde om nog een 2de keer te scoren. Met als eindstand 1-1 hiermee hadden we onszelf te kort gedaan.

Dan maar op naar volgende wedstrijd die op het programma staat. Dit zal de kraker worden tegen het geel blauw van Oostkapelle.