Vandaag kwam koploper Nieuwland 3 naar sportpark Noordhout op bezoek. De geruchten gingen dat ze vandaag kampioen zouden kunnen worden. Zij zelf zouden moeten winnen en Arendskerke zou dan moeten verliezen.

Voor coach Eelke was er veel stress de week vooraf om 11 man op papier te krijgen en dat kan hij als toekomstig vader op dit moment er niet goed bij hebben. Het is toch een compliment voor hem als ook voor de Paus en Rooney dat het ze iedere week weer lukt.

In de kleedkamer mochten we vandaag Marvin Etsburg verwelkomen. Leuk dat hij ook de sfeer in de kleedkamer wilde meemaken en daardoor zijn plek in Seroos 4 daarvoor afstond. Het ging vooraf ook niet veel over de wedstrijd. We wisten dat we een lastige wedstrijd tegemoet gingen en dan kan je het maar beter over leuke dingen hebben, zoals de ervaringen van mensen die ze op koningsdag hebben beleefd.

Laten we dit keer eens beginnen met de 2e helft. In de rust was het zoeken om nog 11 man het veld in te sturen. Koopmans had zich in de eerste helft laten vervangen doordat hij rugklachten had (onthoud dit even), Marvin moest weg en ook Ivo kon als gevolg van verkramping van de kuit niet verder. Zo’n eerste week vader zijn brengt ook een ontregeld lichaam met zich mee. Gelukkig wilde Marvin nog een kwartier door, was Lars de eerste helft al overgevlogen vanuit het 3e en wilde ook Kenneth zijn debuut maken voor Seroos 6. Marvin ging na een kwartier er uit voor Jaan (waar kwam die ineens vandaan?) en nadat Peter gewisseld was voor Koop, die zijn rugklachten had overwonnen, begon het bij Seroos 6 pas echt te lopen. En hoe. Uit een mooie aanval, vanuit de eigen helft opgezet, gaf Lars de bal voor. Koopmans die vanuit laatste man positie helemaal mee naar voren was gegaan (rugklachten?) volleerde de bal binnenkant voet, diagonaal voorbij de keeper in het doel. Een gejuich vanaf de zijkant was in de verre omstreken te horen. Ook na dit doelpunt bleven we lekker voetballen en Koop die de smaak te pakken had, die vloog over het veld. Er ontstond nog een paar goede kansen op een tweede doelpunt, maar deze werden knap tegengehouden door de keeper. Nieuwland speelde ondertussen rustig de bal rond en bleef via het sterke middenveld loeren op het tegendoelpunt. Deze kwam er uiteindelijk ook. De nummer 6 kreeg de bal iets voor de 16. Hij zag Fre wat voor zijn goal staan en schoot de bal over hem heen en deze belandde via onderkant lat in het doel. Door het gelijke spel in de tweede helft en het goede voetbal bied dit perspectief voor de laatste wedstrijden van het seizoen.

Over de eerste helft kunnen we kort zijn. Nieuwland was heer en meester. Via tikkie takkie voetbal werden wij van het kastje naar de muur gestuurd en schoten ze 6x raak. Ondanks de 0-6 ruststand overheerste wel het gevoel dat we beter voetbalde dan bij Lewedorp uit. Het is belangrijk om toch de positieve dingen er uit te blijven halen.

De 1-7 eindstand was een terechte uitslag. ‘ s Avonds thuis zittend op de bank en kijkend naar de stand, blijkt dat Nieuwland door het verlies van Arendskerke, kampioen is geworden. Via deze weg willen wij hen van harte feliciteren. Wijzelf zijn terug te vinden op de 11e plek. Aanstaande donderdag staat de avond wedstrijd tegen Terneuzense Boys op het programma. Nog 3 wedstrijden volle bak. Laten we het seizoen goed afsluiten.