Misschien om op voorhand al te vertellen dat dit verslag weinig over de wedstrijd gaat, want daar valt niet al te veel over te schrijven. Voor degene die hier niet aan toe zijn, kan beter het verslag van het 1e, 4e of 5e lezen. (Je zal verwachten dat het 5e na een 9-0 overwinning dat toch wel met jullie willen delen)

Op een zonovergoten dag, dat sinterklaas weer in het land kwam, mochten wij om half 3 aantreden uit bij GPC 5. Vooraf was het voor coach Eelke een gepuzzel om een volledige selectie op de been te krijgen. Er waren een aantal afwezigen vanwege vakantie, blessures en nog altijd zijn er 4 selectiespelers op stage in Azië. We hebben nog niet al te veel van ze vernomen, maar wat we wel weten is dat Nol probeert om er weer als een jonge god uit te zien (zie foto). Zaterdagochtend kregen we op het laatste moment nog een afmelding te verwerken. Onze andere leider, De paus, had besloten om met poesjes en/of katers te blijven spelen tijdens het familieweekend in de katjeskelder. In goed overleg werd besloten dat het niet nodig was dat hij voor een helft deze kant op hoefde te komen. Nu hij de einduitslag weet zou hij nog wel eens over zijn kale bolleke krabbelen of hij daar verstandig aan had gedaan… Je weet het hè paus, een beetje uitdagen mag wel ;-).

Gelukkig was Robin bereid om na één helft bij het 5e met ons mee te gaan en Jacco had twee spelers van de A’s zover gekregen om ons te versterken. Voorwaarde was wel dat hij op de terugweg langs de Mac moest rijden OF langs Hrieps om een of andere tas af te geven. Snap je de keuze??? Vanuit Seroos 6 willen we in ieder geval bij deze onze gastspelers bedanken voor hun inzet. Jasper zal nog wel het best terugkijken op zijn deelname, aangezien hij een assist afleverde op, wie kan het ook anders, Hansie Hansie. Jelle had zijn moment in de kleedkamer toen hij nog maar eens benadrukte dat wij in wel heel oude shirts voetballen, omdat de sponsor op ons shirt ‘de Mexicaan’, al lang niet meer bestaat. Hij wist toen nog niet dat de voormalige eigenaar van de Mexicaan ook op dat moment in de kleedkamer was.

Hansie Hansie uitte vooraf aan de wedstrijd zijn ongenoegen omdat Jacco het topscoorders klassement niet had bijgewerkt en dat er in het vorige verslag niet nog meer over zijn doelpunten geschreven was. Hansie Hansie had berekend dat hij op nummer 1 in het klassement kwam te staan en hij had stiekem gehoopt op speler van de week te worden. Daarnaast was hij jaloers op Kaj, want hij werd wel in het zonnetje gezet. Bij deze alsnog lovende woorden voor Hansie Hansie: “Wat heb jij het geweldig gedaan. Zonder jou doelpunten hadden we toen niet gewonnen.”

Toen we op het sportcomplex van GPC aankwamen en er uiteindelijk een kleedkamer gevonden was kregen we te horen dat we vandaag op het kunstgrasveld mochten voetballen. Eén ding is dan zeker en dat is dat je de wedstrijd eindigt met 1e graads brandwonden bij het nemen van een sliding. Helaas nam de verslaggever vandaag 3 slidings. Maar ja… als de wedstrijd er om vraagt dan doe je dat gewoon. De laagstaande zon zorgde er nog eens voor dat we eigenlijk een zonnebril nodig hadden. De weerkaatsing van het zonlicht op het veld maakte het lastig om in te schatten hoe de ruimtes tussen de linies waren en het voetballen daardoor lastig maakte. Maar goed daar hadden beide teams last van. Ron kwam er achter dat het kunstgrasveld erg hard is, nadat zijn tegenstander hem een flinke schouderduw gaf. Dat hij daarna met zijn hoofd op het veld kwam en bleef liggen was de scheids ontgaan, ook na omkijken en beklag van onze kant zag hij niet de noodzaak om het spel stil te leggen. Ron moest zich daarna laten vervangen, want door het dubbel zien werd het wel heel erg druk voor hem op het veld. Beterschap Ron…

Of het aan het kunstgrasveld ligt of niet, maar GPC was vandaag effectiever. Niet dat ze zoveel beter waren. Voetballend waren we gelijkwaardig aan elkaar, maar de kansen die we kregen gingen er bij ons niet in en bij hen helaas wel. Aan het eind van de wedstrijd stond er een 4-1 op het scorebord en moeten we daardoor toezien dat GPC verder op ons uitloopt.

Doordat Hansie Hansie weer een doelpunt heeft gemaakt blijft hij waarschijnlijk wel bovenaan in het topscoorders klassement staan. We wachten vrijdag met smart op het verslag van Jacco.
Verder kunnen we het beste deze wedstrijd achter ons laten en vooruit kijken naar volgende week. Dan staat de thuiswedstrijd tegen ‘s-Heer Arendskerke op het programma. Een team die voor ons onbekend is.

Wordt vervolgd….