Afgelopen zaterdag was het tijd voor de tweede wedstrijd in de poulefase van de beker. Na de 4-1 nederlaag tegen Kloetinge, was het nu eersteklasser Almkerk dat op bezoek kwam. Almkerk verloor de wedstrijd tegen Kloetinge met 2-0. Tegen Cluzona werd er met 3-1 gewonnen. Om nog kans te maken op de volgende ronde in de beker, moest er vandaag een resultaat geboekt worden door Serooskerke.

Vooraf was bekend dat er met een krappe selectie gewerkt zou worden. De ziekenboeg is namelijk behoorlijk vol geraakt. Zo ontbraken Sander, Alex, Maikel en Mees vanwege blessures. Sil en Beau waren ziek. Een mooie gelegenheid voor anderen om zich te laten zien! Zo maakten Denvy en Jorn hun (basis)debuut voor Serooskerke 1. Jordi verscheen onder de lat vandaag. Verder dezelfde namen als tegen Kloetinge.

Op een goed hoofdveld werd er afgetrapt door Almkerk. De beginfase verliep redelijk gelijk op. Almkerk probeerde vaak via de lange bal hun kopsterke spits te bereiken, maar Jorden won meestal zijn duels. Ook via de rechtsbuiten en zijn voorzetten werd het enkele keren dreigend, maar niet gevaarlijk. Na 20 minuten veroverde Jeffry de bal in een duel rond de middenlijn. Aron pikte deze bal op en stuurde Dennis diep. Dennis bleef zijn twee tegenstanders voor en chipte de bal over de keeper heen. 1-0! Helaas bleef deze stand maar enkele minuten staan, want uit een hoekschop kwam Almkerk al snel langszijde: 1-1 ruststand.

In de rust wisselde Almkerk twee keer. Het ging ook wat feller spelen, maar grote kansen bleven uit. Onder aanvoering van de ijverige coach ging de uitploeg een stuk hoger druk zetten. Dit betekende dat er nog meer ruimte achter de laatste linie ontstond voor Seroos. Helaas werd hier nog niet voldoende gebruik van gemaakt. Het voetbal bleef van beide kanten wel goed te noemen: een prima wedstrijd voor de toeschouwers. Seroos verzorgde een goed veldspel, maar het ontbrak vaak in de laatste fase aan een goed eindpass. Aan de andere kant belandde plots een voorzet in de goal. Een tegenslag voor de thuisploeg, met nog zo’n twintig minuten op de klok. Inmiddels was Lennart in de ploeg gekomen voor Niels.

Het slotakkoord was volledig voor Serooskerke. De druk werd nog maar eens opgevoerd. Na 84 minuten was het wederom Jeffry die de bal veroverde. Jeffry bereikte vervolgens Aron die de bal kon meenemen en afronden. Met nog een kleine tien minuten spelen rook de thuisploeg dat er meer te halen viel. Na een goed uitgespeelde aanval kon Bjorn net niet helemaal bij de bal om deze binnen te lopen. Vervolgens kon ook Aron de eindstand nog in het voordeel van de thuisploeg laten eindigen, maar kopte over.

Al met al een goede wedstrijd, maar er zat meer in. Morgenavond, dinsdag 15 september, wordt de laatste poulewedstrijd gespeeld. In het Brabantse Wouw wordt er om 20:00 uur afgetrapt tegen Cluzona. We maken nog kans om door te gaan naar de volgende ronde, dus we rekenen op jullie support!

Groundhoppper TheHoppingBeuteltier bracht afgelopen zaterdag bezoek aan ons sportpark. Hij maakte een hoop foto’s die via deze link te bekijken zijn.