Nadat de goede partij tegen Almkerk helaas geen drie punten opleverde, moest dinsdagavond 15 september de bekerwedstrijd tegen R.K.S.V. Cluzona gewonnen worden. Echter, een winstpartij alleen was niet genoeg om de volgende ronde te bereiken, want Seroos moest met minimaal drie doelpunten verschil winnen.

Op een snikhete dag zagen we bij aankomst op het sportpark De Doelen dat het hoofdveld, dat er erg goed bij lag, geen lichtmasten bevat. We waren hierdoor gedwongen tot het spelen op het kunstgrasveld. Dit was goed nieuws, want dit is de meest favoriete ondergrond van de Stroskerkse seleçao. Helaas zorgde het met het warme weer wel voor extra zweetdruppels.

Het was voor trainer Wesley dinsdagmiddag nog puzzelen om zijn selectie compleet te krijgen. Peter Francke moest zijn ambities om wedstrijdfit te raken weer even in de ijskast zetten. Het was ineens stress bij Amels en dan is werkpaard Peter daar om de boel weer op de rit te krijgen. Gelukkig was Beau weer fit en zo flexibel om de lege plek in de selectie op te vullen.

Na afgelopen zaterdag had Wesley besloten om tegen Cluzona dezelfde elf spelers in het veld te sturen. Cluzona kon dat kennelijk niet, want die misten maar liefst zeven spelers t.o.v. de wedstrijd tegen Kloetinge. Of dit excuses waren om zichzelf vooraf in te dekken, aangezien Cluzona al uitgespeeld was voor de beker, maakte voor Seroos niet uit. Nadat scheidsrechter De Pater het startsignaal had gegeven aan 22 mannekes, vloog Seroos uit de startblokken. Onder aanvoering van de blauwwitte tifosi greep Seroos Cluzona bij de strot en punterde Jorn na een paar minuten al de 0-1 binnen. De wedstrijd werd hierna wat rommelig in balbezit van beide kanten. Echter, de slordigheden van Cluzona leverde meer gevaarlijke aanvallen voor Seroos op dan andersom. Seroos zette op sommige momenten goed druk en leek de wedstrijd onder controle te hebben. Het legde naar mate de wedstrijd vorderede een aantal leuke aanvallen op de mat. De uitploeg kon helaas niet profiteren, wat Cluzona ook niet deed bij de twee kansen die spits Tom Blommaard in de eerste helft kreeg. Aan de andere kant had een prachtige vrije trap van Dennis een beter lot verdiend, maar helaas spatte deze uiteen op de bovenkant van de lat.

De ploegen leken dus ook met een 0-1 stand te gaan rusten, maar in de laatste minuten van de eerste helft was daar het Stroskerkse duveltje uit een doosje: Aron. Jorn zag zijn goede loopactie en gaf een keurige steekpass. Aron bleef koel en wipte de bal langs de keeper in de goal: 0-2. Scheidsrechter De Pater beoordeelde de situatie uitstekend door de Han van Cluzona in fluoriserend geel met zijn vlag te laten staan en het doelpunt goed te keuren. Kort hierna floot De Pater voor de rust en konden de 22 mannekes even bijkomen van de hitte.

Wesley voerde in de rust twee wijzigingen door: Jens en Sil kwamen erin voor Jordi en Niels. Dit leverde voor een paar spelers een aantal andere posities op. Dit leek het gewenste resultaat met zich mee te brengen, want ook in de tweede helft scoorde Seroos snel. Binnen 5 minuten was het 0-3. Na een goed uitgespeelde aanval gaf Dennis de bal voor op Aron, die keurig zijn tweede van de avond binnen schoot. Het gaf de mannen in het rood, Cluzona speelde in het blauw, vleugels en zij leken met meer vertrouwen aanvallen op de mat te leggen. Echter, het bleef ook oppassen voor de gevaarlijke voorhoede van Cluzona. Daar waar Jens eerst nog een 1 op 1 situatie vanaf de zijkant redde, was de derde doelpoging van Blommaard wel raak: 1-3. Seroos moest dus op jacht naar nog een goal om zich voor de volgende ronde te plaatsen. Verschillende keren had de ploeg aangedrongen, maar het lukte een kwartier voor tijd. Na een keurige aanval aan de linkerkant, goed doorzetten van Sil en een mooie steekbal van de ingevallen Peter G kwam de bal bij Dennis. Hij gaf weer uitstekend voor op Aron en met het maken van zijn hattrick zorgde hij opnieuw voor een verschil van drie: 1-4.

Seroos leek de wedstrijd hierna met het gewenste verschil naar zich toe te trekken en de thuisploeg probeerde het nog, maar zonder echte overtuiging. Met een kans voor Bjorn en een schotkans van Sil had het verschil groter kunnen zijn. Echter, Seroos kreeg 5 minuten voor tijd een flinke domper te verwerken. Nadat Jorden goed door dekte, kwam de bal via een kluts bij Cluzona terecht. Hun aanvallende kwaliteiten kwamen tot uiting door de situatie goed uit te spelen en dus optimaal gebruik te maken van de ruimte die ontstond. Ruben Maas schoot van dichtbij de 2-4 binnen. Met man en macht probeerde Seroos de vijfde goal te forceren, maar verder dan een afzwaaier van de ingevallen Beau kwam het niet.

Een prima wedstrijd leverde dus niet de volgende bekerronde op. Dit betekent dat na meerdere achtereenvolgende jaren de groepsfase overleefd te hebben, het bekeravontuur nu na één ronde stopt. Dit is erg jammer, maar zeker niet iets om je voor te schamen. In een poule met twee ploegen uit de 1e klasse en een goede ploeg uit de 2klasse behaalden we vier punten en kwamen we helaas één doelpunt te kort. Deze resultaten geven na een paar moeizame oefenwedstrijden toch veel vertrouwen richting de eerste competitiewedstrijd. Komende zaterdag begint de competitie namelijk en mag Stros aantreden in Goes tegen SSV’65.

Als laatste, en dan spreek ik namens de gehele selectie, was het mooi om te zien dat ondanks het mooie/warme weer en het tijdstip op een doordeweekse dag er voldoende Seroos supporters te zien waren. Een speciale benoeming voor de vijf jongens die met het openbaar vervoer kwamen, voor een mooie opkomst en voor vele aanmoedigingen zorgden, is denk ik op zijn plaats. Geweldig jongens, bedankt!