Dat resultaten in de voorbereiding en bekercampagne niet zo veel zeggen, bewees Seroos 2 zaterdagmiddag. In de eerste competitiewedstrijd sinds maart werd Zwaluwe 2 verslagen.

Bij Seroos een aantal nieuwelingen in het elftal ten opzichte van vorig seizoen. Good-old Peter Francke, tegenwoordig herkenbaar aan zijn gladde kapsel lijkend op Mental Theo en de van VCK gekochte Jeffrey Scheffers. Het aanbod met daarin onder andere een doos roze koeken en wekelijks een minisnack naar keuze was de beslissing voor Jeffrey snel gemaakt. Met zijn jarenlange voetbalervaring in de regio Zuid-Holland, Gelderland én Noord-Brabant is hij een welkome aanwinst voor dit team. Daarnaast veelal dezelfde gezichten als voorgaande seizoenen met onder andere Lennart Dekker die doordeweeks zijn conditie op peil houdt bij Willem II. Roy de Visser doet hetzelfde in het gezellige Breda en is dagelijks te vinden op het trainingscomplex van NAC Breda in Zundert en anders wel op Sportpark Heksenwiel (B.S.V. Boeimeer) bij de Onder 21.

In de openingsfase was het vooral Seroos dat gevaarlijk werd. Al na een paar minuten viel de bal uit een corner voor de voeten van Jordi v S, die zonder na te denken de bal hard binnenschoot. Aan de andere kant hield de verdediging zich staande waardoor Zwaluwe voetballend niet gevaarlijk kon worden. Halverwege de eerste helft was het Lars Overweel die werd weggestuurd vanuit het middenveld en zo kon doorlopen richting het strafschopgebied van Zwaluwe. Waar iedereen dacht dat Lars zou gaan schieten besloot hij zelf anders. Een weergaloze sleepbeweging bracht hem langs de uitkomende doelman en vervolgens was het een koud kunstje voor Lars om de voorsprong uit te bouwen naar 2-0. Hierna werd Zwaluwe iets gevaarlijker uit voornamelijk corners en vrije trappen maar gelukkig was daar Jens die (zelfs met behulp van de lat) zijn doel schoon wist te houden. Zo wist de thuisploeg de 2-0 voorsprong vast te houden en daarmee de kleedkamers op te zoeken voor een kop thee.

Na rust was het vooral Zwaluwe dat voetballend tot kansen probeerde te komen. Echter stond de verdediging als een huis waardoor Jens nauwelijks aan het werk werd gezet. Een rommelige voortzetting van de wedstrijd volgde waarin het voor Seroos voornamelijk tegenhouden was en in de omschakeling slordig omging met het balbezit. Zwaluwe kon hier desondanks niet van profiteren en buitenom een afstandsschot van ruim 20 meter, welke wederom via de lat terug het veld in stuiterde, creëerden zij geen grote kansen. Jeffrey S en Roy werden vervolgens nog vervangen door Rick en Steven A. Zo’n vijftien minuten voor het einde van de wedstrijd werd de bal aan de linkerkant van het veld verspeeld waardoor Zwaluwe met de snelle buitenspelers eruit kon komen. Onze kale gabber op de linksbackpositie wist met al zijn ervaring deze aanval te stoppen door een ‘professionele’ overtreding te maken. Hij moest dit echter wel bekopen met een gele kaart van de goed fluitende scheidsrechter Noordhoek. Hierdoor loopt onze Mental Theo wat gele kaarten betreft 1:1 en daar zal hij vast en zeker tevreden over zijn. Benieuwd hoe lang hij dit vol kan houden.

Aan het einde van de wedstrijd waarin Zwaluwe de aansluitingstreffer probeerde te forceren was het uiteindelijk Rick die vanaf de linkerkant aan een rush begon en uiteindelijk Ruud vrijzette voor de keeper. Ruud twijfelde geen moment en besliste de wedstrijd door koeltjes de 3-0 binnen te schuiven. Kort hierna floot de scheidsrechter voor de laatste keer waardoor de 3 punten op Sportpark Noordhout bleven.

Seroos 2 begon zo met een overwinning aan het seizoen en speelt volgende week zaterdag een uitwedstrijd tegen Alblasserdam 2. Deze ploeg speelde 1-1 tegen Arnemuiden 2 en zal op het eigen complex graag de eerste overwinning van het seizoen willen behalen. Captain Arie zal verslag van deze wedstrijd uitbrengen.