Eindelijk was het zover, de start van de competitie. In de beker werden eerder alle wedstrijden gelijk gespeeld (Kapelle 2-2, Krabbendijke 1-1 & Yerseke 1-1). Ongeslagen in de beker maar helaas niet door in de beker.

Zaamslag 2 was de eerste te nemen horde in het nieuwe seizoen voor het elftal van nieuwe leiders Jacco en Robbie. Zij nemen vanaf dit seizoen het stokje over van Peter Korsuuze.

Na een goede warming-up mochten de volgende 11 spelers het veld betreden:

Bjarne, David, Bart

Ramon, Peter G, Bjorn

Jurre, Kenneth, Jeroen, Marcio

Jos

Bank: Hans, Raoul, Steven & Robbert

Na de aftrap was het duidelijk dat het initiatief bij Seroos lag. Zaamslag probeerde op te bouwen maar dit leidde tot niet meer dan af en toe een ongevaarlijke lange bal. Toch kon Seroos ook geen opgelegde kansen creëren. Met een aantal slimme steekballen vanuit het middenveld konden hier en daar wat spelden prikjes uitgedeeld worden maar ook niet meer dan dat. Tot het moment dat Peter weggestoken werd met een hoge bal. Met een fraaie boogbal kon Peter de bal langs de keeper lobben. 1-0! Zou je denken… helaas, nadat Peter de bal in het doel schoot kwam hij in lichte botsing met de keeper. Na een enorme noodkreet besloot de scheidsrechter de goal af te keuren, niet zo gek na deze catastrofale botsing. Bij navraag aan de scheidsrechter gaf hij aan dat het een aanvallende fout was van Peter. Waarvan akte. Zonder verder een doelpunt te maken gingen beide teams de rust in.

In de rust sloot Robbert aan vanuit de JO19. Er werd kort navraag gedaan naar zijn kwaliteiten en daarbij gaf hij aan dat hij vaak assists gaf. Dat is een mooi vooruitzicht voor de 2e helft! Daarnaast kwamen Steven en Hans in het veld voor Bjarne en Marcio. Seroos speelde de 1e helft niet slecht maar doelpunten bleven nog uit.

Al na 47 minuten was het raak. Na goed druk zetten van Hans & Peter werd de bal veroverd en kon Hans de bal prachtig links in het doel schieten, 1-0. Niet veel later kreeg het 3e een vrije trap die werd genomen door Steven. Hans doemde voor de keeper op maar kwam te kort om de bal binnen te koppen. Echter schrok de keeper van Zaamslag zo van de plotselinge aanwezigheid van Hans dat hij vergat de bal te pakken wat leidde tot de 2-0.

Na 60 minuten kwam Robbert in het veld voor Peter omdat hij per spoedservice naar het 1e moest om daar het elftal te versterken. Met nog 30 minuten te spelen leek er weinig aan de hand. Helaas voor de mannen van Seroos 3 was de wedstrijd nog niet gespeeld. Zaamslag drong steeds meer aan en Seroos verloor de grip op de wedstrijd. Dit resulteerde in een tegengoal vanuit een voorzet.

Om het allemaal nog vervelender te maken besloot de scheidsrechter in de 88e minuut de bal op de stip leggen vanwege een vermeende handsbal. Echter kwam de bal op de borst van de desbetreffende Seroos speler. Maar de scheidsrechter was onverbiddelijk: Penalty.

Voor Jos is een penalty tegenhouden vaak geen probleem. Hij heeft zich al meermaals onderscheiden als ware penalty killer. Voor de gene die de beelden van Jos als penalty killer willen zien verwijs ik u graag door naar de volgende link: https://www.youtube.com/watch?v=9VTTuhO6ja8

Ook dit keer wist Jos de penalty te stoppen, echter stond net als bij de 1e tegen goal de verdediging te slapen want er werd niet goed meegelopen waardoor de rebound er in werd geschoten. Van comfortabel 2-0 voor naar 2-2. Met opgeheven hoofd ging Seroos nog opzoek naar een goal in de laatste minuten. Met hierin een belangrijke rol voor de man die alleen assists kan geven: Robbert. Na een aanval van Seroos kwam de bal bij Robbert die de bal vanuit de lucht op zijn pantoffel nam. Genadeloos schoot hij de bal achter de keeper van Zaamslag. Goals maken kan hij dus ook!

Mede door een geweldige goal van de A-junior kon het 3e toch de overwinning over de streep trekken. Zelf bleef hij er aardig koel onder. Dit bleek wel uit zijn reactie toen de selectie er achter kwam dat hij nog met een V.V. Veere tas liep: ’’Een tas is een tas’’ aldus de matchwinner.

Geen geweldige wedstrijd maar wel 3 punten en daar draait het uiteindelijk om. Gelukkig kan ook bij de volgende wedstrijd het leiders duo Jacco en Robbie aanwezig zijn. Dit leek tijdens de wedstrijd tegen Zaamslag niet het geval te zijn. Nadat Jacco de scheidsrechter op een onopgemerkte overtreding wees (natrappen, red.) werd Jacco weggebonjourd door de scheidsrechter, een rode kaart bleef echter uit.

Volgende week mag de 3e selectie op bezoek bij RCS het verslag hiervan zal geschreven worden door Hans.