Na een paar maanden zomerstop en een aantal weken voorbereiding, begon zaterdag het echte werk weer. In een bekerpoule met een club uit Rotterdam en twee uit Schiedam treft Seroos het om maar één uitwedstrijd te hoeven spelen. Deze uitwedstrijd stond wel als eerste op het programma en GLZ Delfshaven was de tegenstander. Een ploeg die vorig jaar via de nacompetitie naar de eerste klasse is gepromoveerd. Een leuke graadmeter dus!

Doordat GLZ een zondagclub is, startte de wedstrijd om 17.00 uur. Seroos begon in de volgende opstelling: Jordi; Lennart, Jorden, Jasper, Peter F; Beau, Bjorn, Sil; Tiemen, Alex, Aron. Jeffry was geschorst nadat hij in de laatste competitiewedstrijd van vorig seizoen zijn vijfde gele kaart had gepakt.

Gerrit had Seroos de opdracht geven om de tegenstander op het juiste moment op te vangen. In meerdere wedstrijden tegen hoger spelende tegenstanders is deze tactiek goed uitgepakt en vandaag was het in de openingsfase erg succesvol.
Seroos liet de tegenstander opbouwen, maar door op de juiste momenten druk te zetten werd het erg gevaarlijk. Vooral Sil was hier een belangrijke factor in, die verder ook een erg goede wedstrijd speelde. Een goede openingsfase resulteerde in een 0-3 voorsprong na ongeveer 25 minuten spelen. De 0-1 kwam van de voet van Tiemen na een goede steekbal van Alex. Sil zorgde voor de 0-2 en Bjorn schoot de 0-3 binnen nadat Tiemen goed het overzicht had bewaard.
Voor de thuisploeg dus een dramatische start, waardoor de trainer ingreep en een dubbele wissel toepaste na ongeveer 30 minuten spelen. Hierna ging Seroos meer achteruit lopen, mede doordat de thuisploeg beter in de wedstrijd kwam. Echter, GLZ  werd voornamelijk gevaarlijk uit standaardsituaties. Een vrije trap werd op de paal geschoten en even later ging een vrije trap via Bjorn op de lat. Kort hierna viel dan toch de 1-3. De scheidsrechter vond het nodig om een penalty te geven, nadat de spits van GLZ zelf in achterwaartse richting tegen iemand van Seroos aan liep. Diezelfde spits stuurde Jordi de verkeerde hoek in. Verder gebeurde er weinig noemenswaardig tot aan de rust, waardoor 1-3 de ruststand was.

Ondanks dat in de rust werd aangegeven om kort bij elkaar te blijven en zeker op eigen helft de thuisploeg niet teveel te laten voetballen, was Seroos de gehele tweede helft de onderliggende partij. GLZ kwam tot gevaarlijkere aanvallen dan in de eerste helft. Verder dan een schot in de korte hoek wat gepakt werd door Jordi, kwam het niet. Toch was het Seroos dat op 1-4 kwam. Na ongeveer een uur spelen was het Sil die uit de rebound raak schoot. Hier ging een goede counter aan vooraf.
De marge werd al snel weer 2 doelpunten, nadat de rechtsbuiten uit een voorzet snoeihard raak schoot in de korte hoek. 5 minuten later kreeg de thuisploeg de 2e strafschop. De gevaarlijke linksbuiten wilde opnieuw een voorzet geven en kwam ongelukkig tegen de bovenarm van Lennart. Er viel over te discussiëren, aangezien een zelfde soort handsbal op het middenveld eerder in de 2e helft niet bestraft werd. Jordi zat deze keer in de goede hoek, maar kon de bal niet tegen houden:
3-4.
Hierna was van alles mogelijk. De thuisploeg kreeg kansen op de 4-4, maar Jorden haalde de bal van de doellijn, Jordi pakte een 1 op 1 situatie en een geweldige omhaal ging net over de lat. Aan de andere kant had Seroos zelf genoeg kansen om de voorsprong uit te bouwen, maar pogingen van Alex en Robbie werden gepakt door de keeper en een schot van Aron belandde op de lat. Hierdoor eindigde een leuke wedstrijd in een 3-4 overwinning voor Seroos!

Een goede start van de beker en hopelijk kan het dit komende zaterdag een goed vervolg geven. Kethel Spaland komt dan op bezoek. Deze ploeg had 5-1 gewonnen van Excelsior’20 en staat dus samen met Seroos bovenaan in de poule.