Opnieuw een zonnige zaterdagmiddag en opnieuw een uitwedstrijd voor Seroos. Nadat vorige week gelijk was gespeeld in Goes tegen SSV, mocht het nu in Zierikzee aantreden tegen MZC. Deze ploeg had nog maar drie punten behaald, maar dat was wel vorige week gebeurd met een knappe 0-2 overwinning bij NSVV. Gerrit gaf dus terecht aan dat we op onze hoede moesten zijn voor een jonge ploeg, die goed kan voetballen als het eenmaal loopt.

Vanwege een aantal blessuregevallen en de schorsing van Oalex werden een paar wijzigingen doorgevoerd in de opstelling ten opzichte van vorige week: Jordi; Lennart, Jorden, Jeffry ©, Jasper; Beau, Bjorn, Tiemen; Mees, Maikel & Aron. Doordat Han op een wel erg vroege wintersportvakantie ging, was onze vlagger niemand minder dan Hans Wattel. Bedankt hiervoor Hans!

Nadat de scheidsrechter uitgebreid de tijd nam om zich voor te bereiden op de wedstrijd en het controleren van de spelers, startte de wedstrijd om een uur of drie. Vanaf het eerste moment was het Seroos dat het heft in handen probeerde te nemen. Echter, Jeffry wilde zich al vroeg laten gelden en gaf één van de spitsen van MZC een trap waar Peter Francke jaloers op was. Gelukkig bleef een vroege gele kaart uit. Uit de vrije trap die volgde, haalde heel Seroos opgelucht adem. Jordi stond Seroos supporters te tellen langs de zijlijn en werd bijna verrast in de korte hoek. Hij was daarom erg blij toen hij de bal net naast de goal zag gaan.
Hierna was het 20 à 25 minuten lang Seroos dat domineerde. Het kon vrijuit voetballen en ondanks dat het tempo soms aan de lage kant was, creëerde het meerdere mogelijkheden. Mees raakte met een schot van buiten de 16 de binnenkant van de paal, een schot van Maikel werd op het allerlaatste moment geblokt en een kopbal van Maikel ging net naast.
Net voor het half uur vond de trainer van MZC dat zijn ploeg minder achteruit moest lopen en schreeuwde zijn ploeg vooruit. Dit resulteerde in een aantal risicovolle ballen aan Seroos kant, maar met vlagen voetbalde zich het in de verdediging aardig vrij. De goede pass naar voren ontbrak op dat moment. Het zorgde ervoor dat MZC beter in de wedstrijd kwam. Het kreeg twee mogelijkheden, maar vanuit moeilijke posities schoten zij recht op Jordi. Hierdoor was de ruststand 0-0.

In de rust werd gehamerd om te blijven voetballen en om proberen het spel van de eerste 20 à 25 minuten op te pakken. Helaas werd de tweede helft er één om snel te vergeten. Direct na rust werd MZC vanuit een hoekschop erg gevaarlijk, maar na een ware scrimmage en met behulp van de paal bleef het 0-0. Beau kwam helaas geschonden uit deze scrimmage na een flinke trap op zijn scheenbeen. Hij moest gewisseld worden en gevreesd werd voor een beenbreuk. Na een bezoek aan de HAP, met dank aan Peter Francke en Ruben Hollemans, werd gelukkig een spierkneuzing geconstateerd.
Ondanks de waarschuwing van MZC na een paar minuten in de tweede helft bleef Seroos slap in de duels en speelde het zonder beleving. Kenmerkend hiervoor was een zwakke corner die gemakkelijk weggewerkt kon worden. Seroos leek met een nieuwe aanval te kunnen beginnen, maar het ging compleet mis. Na heel slordig balverlies schakelde MZC razendsnel om en via de linksbuiten werd met een goede voorzet de spits bereikt, die bij de tweede paal feilloos binnen schoot: 1-0.
Vanaf dat moment probeerde Seroos een hoop, maar lukte er steeds minder. Na ongeveer 67 minuten gespeeld te hebben, kwam MZC via de linkerkant weer goed door. Deze keer werd met een hoge voorzet de ingevallen rechtsbuiten bereikt, die binnenkant voet de bal in één keer uit de lucht raak schoot: 2-0.
De eerste achterstand van 2 goals dit seizoen. Een enorme tegenvaller, maar totaal aan Seroos zelf te wijten. Het liep steeds minder, maar uiteindelijk kreeg het nog een goede kans op de aansluitingstreffer. Na een goede actie en voorzet van Aron kopte Maikel helaas over de goal.
In de slotfase van de wedstrijd maakte MZC het nog iets erger voor Seroos. Na een duel op 20 meter voor de goal kon een middenvelder van de thuisploeg de bal aannemen, meenemen, een bakje koffie halen en een steekbal geven. De spits van MZC nam de bal aan en schoot de bal in tegengestelde richting dan dat Jordi dook voor zijn tweede treffer van de middag: 3-0.

Erger werd het niet voor Seroos, maar deze tweede helft en nederlaag was al erg genoeg. Nadat het in de eerste helft verzuimde op voorsprong te komen, liet het MZC door eigen slordigheden in de wedstrijd komen. Complimenten hoe MZC ervan profiteerde.
Het voordeel in het voetbal is dat er 7 dagen later een revanchemoment aan komt. Thuis tegen Yerseke moeten weer drie punten gepakt worden na twee wedstrijden zonder overwinning. Dit zal niet gemakkelijk worden, aangezien de promovendus het goed doet en een veel scorend aanvalsduo heeft. Het belooft dus een mooie affiche te worden waarbij wij weer hopen op veel steun van ons trouwe publiek.

Voor een fotoverslag van deze wedstrijd vanuit MZC klik hier.