Afgelopen zaterdag mochten de kerels van het 6e opnieuw een thuiswedstrijd spelen. Het was meteen duidelijk dat de technische staf een aantal avonden bij elkaar gezeten had om de tactische blunders van de voorgaande week te analyseren en uit te sluiten. Het doorwisselen werd voorgoed naar de prullenbak verwezen en het elftal werd op een aantal plaatsen gewijzigd, zodat de puntjes nu eindelijk eens in de eigen tas zouden kunnen belanden.

Het bestuur had bovendien een onderhoud gehad met hoofdcoach Eelke, waarin hem duidelijk werd gemaakt dat een nieuw puntverlies niet getolereerd kon worden. De vereniging had, als klap op de vuurpijl, een nieuwe scheidsrechter ingevlogen, die vanwege uitstekend fluitspel best een applaus verdiend had (het kan dus wel).

De partij begon nerveus. Aanvoerder Tjeerd verbood laatste man Koop mee op te komen. Waarschijnlijk bang voor een counter of gewoon omdat hij zelf graag de aanval kiest. Ondanks alle omzettingen, waren het toch de bezoekers die de leiding namen. Iets te laconiek dekken van Wannes en een fraaie omzeiling van de buitenspelval, gaven de Noormannen een niet te missen kans en opnieuw keek het 6e tegen een achterstand aan. Een gevleugelde Sjaak maakte echter het verschil. Constant mee op komen langs de zijkant had uiteindelijk het gewenste effect en geheel onbaatzuchtig mocht Arno de perfecte aanval binnenlopen.

In de rust zagen we de technische staf andermaal in conclaaf. Toen de witte rook was opgetrokken (Fre stond waarschijnlijk dichtbij te roken) bleek Peter ineens linksback te staan en zaten Rooney en Tjeerd plots op de bank. De licht geblesseerde Ron was eerder teruggekomen van vakantie om na de pauze in te vallen. Aangezien Peter alle aanvallen pareerde kon Sjaak zijn vrije rol aan de zijkant nog beter vervullen en prompt de 2-1 binnenschieten. Het verzet was daarmee definitief gebroken. De spaarzame aanvallen van de Noormannen, werden door Fre vakkundig uit het doel gehouden en Seroos 6 kreeg steeds meer ruimte en kansen. Hansie Hansie sleurde de hele pot en bekroonde zijn goede optreden met 2 doelpunten, waarmee hij direct topscorer van het 6e wordt.

Met een lachend gezicht betrad coach Eelke de kleedkamer. Trots op de 4-1 overwinning van zijn mannen. Het roer lijkt om en zijn carrière gered. Thuis ging hij er meteen een fles champagne tegenaan gooien, zei hij. Maar das geen verrassing, want hij grijpt iedere gelegenheid aan om iets te vieren. Komende week volgt een bezoek aan Nieuwland. Wordt vervolgd……