Na het gelijke spel tegen directe concurrent Prinsenland van afgelopen week kreeg Seroos deze zaterdag DBGC op bezoek. Een nieuwe kans om voor het eerst dit seizoen te winnen voor eigen publiek. Eerder dit seizoen werd door o.a. veel strijdlust de uitwedstrijd gewonnen met 3-2. Reden genoeg om ook vandaag de mouwen weer flink op te stropen.

Na de tactische bespreking van Gerrit werd in de warming-up al snel duidelijk dat Sil niet fit genoeg was om tot de wedstrijdselectie te behoren. Hierdoor werd Tiemen na zijn wedstrijd met het tweede elftal overgeheveld naar het eerste elftal om plaats te nemen op de bank. Zodoende konden we beginnen aan de wedstrijd.

Beide elftallen begonnen fel aan de wedstrijd en er werden veel duels uitgevochten. De eerste kans van de wedstrijd was voor Seroos die op gelukkige wijze tot stand kwam. De linksback van DBGC was niet op de hoogte van de aanwezigheid van Robbie in zijn rug en speelde de bal te zacht terug op zijn keeper. Hierdoor kreeg Robbie de kans op 1-0. Onder druk van een centrale verdediger kon de keeper redding brengen. Hierop volgde een grote kans voor DBGC dat dit keer een-op-een kwam met Jordi. Ook hier kwam de keeper als winnaar uit de bus.

Even later ontfutselde Derk na goed collectief druk zetten de bal van een centrale verdediger waarna uiteindelijk Bjorn een niet te missen kans werd geboden door Maikel. Vlak voordat Bjorn de trekker overhaalt stuitert de bal op waardoor de kans om zeep wordt geholpen. Hierna volgde nog een aantal verwoede pogingen van DBGC van afstand om op voorsprong te komen. Jordi stond op zijn post en hield derhalve zijn doel schoon. Hierdoor bleef de brilstand gehandhaafd en gingen we de rust in.

Het strijdplan bleef ongewijzigd in tweede helft; met dezelfde strijdlust waren we ervan overtuigd dat DBGC uiteindelijk het onderspit zou delven. Al vroeg in de tweede helft kreeg Seroos opnieuw de mogelijkheid om op voorsprong te komen. Andermaal was Bjorn het eindstation na een rush van Alex. De inzet miste kracht waardoor de keeper redding kon brengen. Tussendoor pakte Jeffry een gele kaart na een overtreding op het middenveld; op deze manier werd de angel uit een dreigende aanval van DBGC gehaald.

Seroos hield het (lichte) overwicht maar moest waakzaam zijn voor de snelle buitenspelers van DBGC. Zo ook na een vroege voorzet van de zijkant waarna een aanvaller plots oog in oog met sluitpost Jordi kwam te staan. De aanvaller was zich niet bewust van de tijd en ruimte die hij tot zijn beschikking had en schoot gehaast naast.

Niet veel later was het weer raak aan de overkant. Na een goede voorzet van Peter kopte Derk de bal op Aron die vanaf de penaltystip uit de lucht toe kon slaan. Met een bekeken boogbal werd de keeper verrast maar helaas niet een oplettende verdediger. Deze kon ternauwernood zijn doelverdediger te hulp schieten en degradeerde de inzet van Aron tot corner. Naarmate het eindsignaal naderde kwam er meer opportunisme in het spel van Seroos. Dit leidde tot meerdere (kleine) kansen maar doeltreffend zouden ze niet meer worden. Na opnieuw een afgeslagen aanval besloot de keeper van DBGC in de slotminuten de bal naar voren te trappen. Pardoes kwam deze precies tussen de verdediging en Jordi in. De snelle rechtsbuiten van DBGC was het meest alert en rondde af, 0-1. Niet veel later floot de uitstekend fluitende scheidsrechter af en stond Seroos met lege handen. Over het geheel van de wedstrijd gezien verdiende Seroos op zijn minst een punt. Helaas mocht dit niet zo zijn.

Door ongunstige uitslagen op de overige velden is Seroos na dit weekeinde onder de streep van degradatie beland. De punten zijn nu harder nodig dan ooit! Komende zaterdag opnieuw de mogelijkheid op de benodigde punten in slepen. Het elftal van Gerrit reist dan af naar Lage Zwaluwe voor het duel met Zwaluwe.