Vandaag was het een belangrijke dag voor de selectie van Jacco Nelen. Na een uitstekende 1-4 overwinning bij Tholense Boys vorig weekend, bezet Seroos 2 door puntverlies van de directe concurrenten, Kapelle en Arnemuiden, de eerste plek op de ranglijst. Deze koppositie kwam vandaag gelijk in gevaar door de komst van Arnemuiden naar sportpark Noordhout. Eerder dit seizoen werd er op het veld van Arnemuiden met 2-1 verloren dus het was vooraf bekend dat een overwinning geen makkelijke opgave zou worden. We moesten het vandaag nog steeds doen zonder de geblesseerde Steven en ook Jasper en Niels waren er niet bij. Jasper moest zijn vaderlijke plicht vervullen en Niels raakte op dinsdag geblesseerd tijdens de slopende training van Peter “Parlevinker” Korsuuze. Desalniettemin stond er een sterke selectie op papier die in staat zou moeten zijn om de overwinning binnen te slepen.

Er werd deze keer aangetreden om half één. Een ongebruikelijke tijd voor ons. Zo ongebruikelijk dat toen we naar de bestuurskamer gingen voor de bespreking we nog iemand misten. Peter was nog nergens te bekennen. Hij had de verkeerde tijd waarop we aanwezig moesten zijn in zijn hoofd zitten. Een goede smoes om te verbloemen dat hij nog steeds huilend op bed lag vanwege zijn dramatische spel op de bowlingbaan de avond ervoor. Jacco streek met zijn hand over z’n hart en Peter mocht toch in de basis beginnen. Ook omdat hij maar een helft mocht spelen, omdat hij daarna nog beslissend moest zijn bij Seroos 1.

We traden aan in de volgende opstelling: Jens, Jordi, Arjen, Jonathan, Merijn, Aloys, Jannick, Quinten, Peter, Tiemen en Bert Francke (GOAT). Het ging vandaag echt ergens om, want de koppositie moest worden behouden. En wat doe je dan als trainer? Juist, dan haal je de geroutineerde Bert weer bij de ploeg. Bert, die ons dit seizoen al een keer redde bij VCK, mocht het weer laten zien. Op de bank namen Jeroen, Dion, Boyd en Jos plaats.

De beginfase van de wedstrijd ging gelijk op en beide ploegen kregen mogelijkheden om te scoren. Quinten stuitte na een mooie actie op de keeper van Arnemuiden die een prachtige redding in huis had op zijn schot. Aan de andere kant frommelde een speler van Arnemuiden een bal langs Jens, maar deze ging ook net voorlangs het doel. Uiteindelijk wisten wij als eerste het net te laten bollen. Of nouja bollen? De bal ging over de doellijn. Na een voorzet vanaf links kwam de bal in de voeten van Bert. Bert bevond zich dichtbij de goal en draaide zijn lichaam richting de goal. De keeper gokte op een hard schot in de hoek. Bert had dat allang gezien en produceerde uit de draai een zacht bekeken rollertje door het midden van de goal, 1-0. We kwamen in de eerste helft nog een keer goed weg, omdat Jens een bal buiten de eigen 16 met de hand toucheerde. De scheidsrechter gaf hier slechts een gele kaart voor waardoor Jens in z’n goal mocht blijven staan. Helaas kregen we net voor rust de 1-1 nog om onze oren. Een overtreding op Peter werd gemist door de scheidsrechter en daarna was er van onze kant geen druk op de bal waardoor een diepgaande middenvelder weggestoken kon worden. Deze kapte Jannick nog uit schuin voor de goal. Jens gleed net even weg waardoor hij de bal niet van de voeten kon plukken en toen stond het 1-1. Dit was ook gelijk de ruststand.

In de rust kwam Dion erin voor Peter die naar Seroos 1 mocht. De 2e helft had minder voetbal in zich en was vooral een helft van keihard werken, waarin zoals altijd Tiemen het voortouw nam. Maar hij kreeg dit keer flink wat hulp van Aloys die op het middenveld de longen uit zijn lijf liep en met slidings overal tussen zat. Aloys stond dan ook niet geheel toevallig aan de basis van de 2-1. Op de linkerkant van het veld besloot hij de bal maar eens richting de goal te draaien. En daar stond Bert. De man die altijd op het goede plekje staat. Bert toucheerde de bal precies genoeg om hem in de verre hoek achter de doelman te laten vallen. Gelukkig voor ons heeft Bert niet zoveel haar, want als hij dat wel had gehad dan had hij de bal waarschijnlijk te hard geraakt en was de bal niet in de goal gevlogen. De 2-1 viel redelijk uit de lucht en was dus een grote opluchting. Na de 2-1 hing de 2-2 een poos in de lucht. De grootste kans kwam uit een goede redding van Jens die 1 op 1 kwam en de bal vol in het gezicht kreeg. Hiermee voorkwam hij een goal, maar de bal viel precies in de voeten van een speler van Arnemuiden. Deze presteerde het echter om hem vanaf een meter of vier naast een leeg goal te schuiven. In de counter kreeg Quinten nog een grote kans oog in oog met de keeper, maar deze keerde zijn inzet. Uiteindelijk was het Dion die de wedstrijd besliste. Hij kwam ook 1 op 1 met de keeper. Wederom keerde de keeper de eerste inzet. Maar Dion kreeg een tweede kans en deze wist hij wel binnen te schieten. De 3-1 was voor heel de ploeg een bevrijdende treffer die ervoor zorgde dat de overwinning veilig was.

Met nog vijf wedstrijden te gaan staan we dus nog steeds bovenaan en hebben we alles in eigen hand in de jacht op het kampioenschap. Volgende week wacht Zaamslag en dan moeten we er weer voor zorgen dat we de drie punten op Serooskerke houden. Het verslag van deze wedstrijd zal u worden aangeboden door Jasper.

Van deze wedstrijd zijn foto’s gemaakt, maar hieronder zijn er alvast een paar van Bert. De overige foto’s kun je hier bekijken.