Afgelopen maanden hebben 16 jongens de cursus pupillenscheidsrechter bij vv Serooskerke – vv Veere gevolgd. De cursus is de 1e die in de nieuwe stijl gegeven wordt op Walcheren. Daarin worden de nieuwe wedstrijdvormen zoals 6 tegen 6 en 8 tegen 8 behandeld.

De cursus bestaat uit 2 avonden en tussendoor moeten de cursisten 2 wedstrijden fluiten. Voor de cursus is een app ontwikkeld door de KNVB. Op de app staan de nieuwe spelregels (die zijn anders dan bij 11 tegen 11) en de deelnemers krijgen om de 4 a 5 dagen een berichtje met een aantal spelregelvragen.

In de week voor de laatste avond krijgen ze ook via de app de examenvragen te maken. De eerste avond in maart was heel de avond theorie. Hier hadden sommige boys wat moeite mee. De docent van de KNVB was Cor Bos. Gisteravond hebben we met de boys de spelregels nogmaals met Cor Bos doorgenomen en daarna een praktijkwedstrijd fluiten 6 tegen 6 en een examen.

Na het examen hebben we in de kantine moeten wachten op de uitslag.

Iedereen was geslaagd.

Na een woordje van Hans van de Broeke en Cor Bos heeft de Burgemeester dhr. van der Zwaag de diploma’s uitgereikt.

Boys GEFELICITEERD

Met dank aan Jacco Riemens zijn er ook enkele foto’s van de cursus.