Dit weekend stond de wedstrijd tegen Bruse Boys op het programma. Na de overwinning van vorige week zat de stemming er goed in voorafgaand aan de wedstrijd. In de bespreking werd nog even terug gekomen op de eigen goal en de mooie comeback van vorige week. Toen de bespreking klaar leek te zijn vond Jeffrey het een goed plan om nog even zijn mond open te trekken om zo iedereen er op te attenderen dat we vandaag geen domme fouten moesten maken, hiermee doelde hij op een domme handsbal in de vorige wedstrijd.

Verder werd in de bespreking ook de opstelling bekend gemaakt: Jens stond op de goal, vanachter van links naar rechts: Jordi, Jeffrey, Arjen en Jurre. Op het middenveld Denvy, Jannick en de gebroeders Aarnoutse en voorin stonden Melvin en Bjarne. Op de bank namen Boyd, Bert, Merijn en Jos plaats

We begonnen vrij goed aan de wedstrijd. Al vroeg werd Ruud diep gestuurd en probeerde met een lob te scoren. Deze stuiterde helaas net voor de doellijn waardoor de bal op het dak van de goal terecht kwam. Hierna volgden nog enkele kansen voor Seroos die niet werden afgemaakt. Seroos kwam niet of nauwelijks in de problemen in deze eerste helft. Wel raakte onze spits Bjarne al vroeg in de wedstrijd geblesseerd, hiervoor kwam Boyd in het veld.

Met een 0-0 stand gingen we de kleedkamer in. Er was vertrouwen dat we in de tweede helft zouden gaan scoren, zeker toen Bert die er deze dag al een in had liggen er in de spits bij kwam.

Vlak na rust kwam Seroos door aan de rechterkant. Na een voorzet van Ruud kon Mel met een duikkopbal à la Van Persie de 1-0 binnen knikken. Deze atletische duik is gelukkig vast gelegd door Jolien en is hieronder te zien.

Seroos kreeg hierna grote kansen op de 2-0. Deze viel dan ook. Na een balletje van Ruud probeerde Bert het met een balletje over de keeper en zo scoorde Bert zijn tweede van de dag, zo leek het. Iedereen stond al klaar voor de aftrap tot dat de scheidsrechter nog even naar de grensrechter, die al een poosje met zijn vlag in de lucht stond, toe liep voor uitleg. De scheidsrechter gebruikte de mening van de grens als VAR en keurde de goal alsnog af. Het bleef dus 1-0 voor Seroos en dat bleef het een hele poos. Grote kansen werden niet afgemaakt. Toch leek er niet veel aan de hand voor Seroos. Bru had namelijk bijna geen kans gecreëerd. Tot dat in de 89ste minuut Jeffrey Koets, die in de bespreking dus nog had aangegeven dat er geen domme fouten gemaakt moesten worden vandaag, een overtreding in de eigen 16 maakte waardoor er een penalty aan Bru werd toegekend. Om Jeffrey toch nog een beetje in bescherming te nemen, de scheidsrechter vond het ook wel erg fijn om zichzelf in de schijnwerpers te zetten en dat lukte hem door deze penalty te geven. Het verbaasde ons dan ook dat er een speler van Bru achter de bal ging staan in plaats van de scheidsrechter zelf. De penalty werd overigens wel benut en zo stond het dus onterecht 1-1. Erg lang was er na de tegen goal ook niet meer te spelen. In de allerlaatste seconden kwam Seroos er nog een keer uit. Melvin gaf de bal voor, hij werd gemist door de verdediger van Bru waardoor Ruud nog de kans kreeg om de 2-1 binnen te schieten en er toch nog vandoor te gaan met de 3 punten, maar hij schoot de bal naast en dus eindigde de wedstrijd in een 1-1 gelijkspel.

Na afloop van de wedstrijd heerste er vooral teleurstelling. Jens moest nog een aantal boze mensen weghouden bij de scheidsrechter. De scheidsrechter was schijnbaar niet onder de indruk van de reacties en kwam na de wedstrijd nog even gezellig de kantine in om zo nog net wat meer aandacht te krijgen dan hij al had gekregen.

Volgende week een nieuwe kans om drie punten te pakken. Kijken of het met een andere scheidsrechter wel lukt. Dan staat de wedstrijd uit bij Terneuzense boys op het programma. Dit verslag zal geschreven worden door onze topper Jeffrey Koets!

Jolien maakte nog meer foto’s van deze wedstrijd, deze zijn hier te bekijken.