Een nieuwe zaterdag betekent een nieuwe wedstrijd voor de manschappen van Gerrit Petersen. Na het gelijkspel tegen de Meeuwen en de nederlaag tegen Nieuwenhoorn was het hoog tijd voor een overwinning. Bij Seroos waren er dit weekend ook weer een aantal spelers afwezig met verschillende redenen. Zo konden Jeffrey en Kova niet meedoen vanwege blessures en was onze G.O.A.T. met zijn geliefde naar Engeland. Nu zult u vast denken van wat wordt er bedoeld met G.O.A.T, dus dit zal ik even verder uitleggen.

G.O.A.T. staat voor Greatest Of All Time en ook zo iemand hebben wij binnen de vereniging. We hebben het over niemand minder dan Maikel Simonse. Iedereen kent deze flamboyante linksback vanwege zijn linkerbeen, maffe brullen tijdens de wedstrijd en schitterende doelpunten op verschillende podia. Zo scoorde deze jongen van de zomer op het Hrieps toernooi een doelpunt vanaf eigen helft. Magistraal zo zou hij het zelf noemen en mocht u het niet geloven dan kunt u het best bij hem navragen of bij Robbie Sturm één van de weinigen die dit ook heeft mogen aanschouwen. Zoals eerder benoemd was hij er vandaag niet vanwege een trip met zijn geliefde naar Engeland, maar zelfs op vakantie blijft deze jongen aan het werk. Hij werd benaderd door een fotograaf voor een paraplu reclame en daar zegt deze jongen geen nee tegen. Hierbij het eindresultaat, schitterende foto al zeg ik het zelf.

Nu weer terug naar de wedstrijd, want eigenlijk moeten we niet te veel aandacht besteden aan randzaken. Om een overwinning te kunnen pakken bij Arnemuiden kwam Gerrit met het volgende strijdplan:

Als u het wel begrijpt, dan bent u van harte welkom om het uit te komen leggen aan alle selectiespelers van Serooskerke 1. Met de volgende 11 namen begon Serooskerke aan het duel met Arnemuiden. Jordi, Robbier, Jorden, Jasper, Niels, Lennart, Beau, Bjorn, Sil, Aron en Alex. Op de bank namen Jeroen, Tiemen en Peter plaats.

Seroos kwam goed uit de startblokken. In één van de eerste minuten kreeg Seroos een goede kans, maar Alex wist deze niet te verzilveren. Echter kwam Arnemuiden ook steeds meer in de wedstrijd waardoor het een evenwichtige wedstrijd werd. De eerste helft zorgde voor weinig sensatie op enkele losse flodders van beide ploegen. Beide ploegen stonden prima te verdedigen en dat was dan ook zeker een compliment voor beide teams.

De tweede helft was gelukkig een stuk spectaculairder. Gelukkig was Serooskerke de ploeg die hiervoor zorgde. Na een vlotte combinatie tussen Alex en Robbie wist Robbie de bal in de zestien op te pakken en met zijn links uit te halen. Boem Boem confetti en daar was de verdiende voorsprong. Hierna was Arnemuiden de ploeg die zorgde voor een explosie in de wedstrijd. Dit was echter geen positieve explosie voor Arnemuiden. Joey dos Santos kon zichzelf niet beheersen en trapte Jorden na en kreeg hierna de rode kaart toegewezen door de arbiter. Als een stier op een rode lap zorgde dit voor meer agressie bij deze speler, maar Jorden kon zich gelukkig wel beheersen. In de tussentijd was Tiemen voor Sil in het veld gekomen. Tegen 10 man hield Seroos de verdediging van Arnemuiden goed onder druk. Door het hoogdruk zetten en doorgaan van Seroos scoorde zij ook de verdiende 0-2. Aron dribbelde de zestien in en werd onderuitgehaald door keeper Rick Balk en de scheids kon niks anders dan een penalty geven. Alex ging achter de bal staan en schoot de bal goed binnen. Uit een corner wist Arnemuiden toch de spanning terug te brengen, nadat Seroos al een aantal kansen had gemist op 0-3. Gelukkig wist Seroos de wedstrijd op slot te gooien een paar minuten voor het eindsignaal. Peter die in het veld was gekomen voor Aron had goed geluisterd naar de coaching van Jos Tuns en dat was in de buurt van de keeper lopen. Wanneer de keeper snel de bal naar voren wil spelen, houdt Peter de keeper vast waarna de keeper een natrappende beweging maakt. De arbiter ziet dit en kan niks anders doen dan een penalty geven en de keeper kreeg hiervoor een rode kaart. Alex wist de gelegenheidskeeper ook te passeren en tekende aan voor de 1-3.

De quote van de dag kwam vandaag van Han Wondergem na de wedstrijd. Ik citeer: “Maikel kan wel in Engeland blijven’.

Een puike prestatie waardoor Serooskere weer drie punten mocht bijtellen. Volgende week speelt Serooskerke tegen Bruse Boys en hier zal Jorden het verslag van schrijven.