Na twee vrije zaterdagen eindelijk weer een competitie wedstrijd, uit tegen Hellevoetsluis. De thuiswedstrijd werd moeizaam met 1-0 gewonnen, het doelpunt viel pas in de 93eminuut. Hellevoetsluis speelde vorige week wel voor de competitie en won met 5-1 van Walcheren. Er stond deze wedstrijd meer op het spel dan alleen de 3 punten. Mocht Yerseke verliezen bij Arnemuiden, dan lag een periode voor het grijpen. Een overwinning was dan wel noodzakelijk.

Op een matig kunstgrasveld werd om half 3 afgetrapt in de volgende opstelling. Jordi, Lennart, Jorden, Alex, Jasper, Beau, Bjorn, Sil, Maikel, Dennis en Aron. Alex mocht het weer achterin laten zien en Maikel stond na 3 maanden blessureleed weer in de basis. Robbie was in de oefenwedstrijd tegen Dauwendaele geblesseerd geraakt aan zijn voet en kon bijna niet meer lopen. Alhoewel het na een rekening van 123 euro in Sev (vrijdagmiddag 17 uur) en verschillende rekeningen in andere cafés (vrijdagnacht 5 uur) het stukken beter ging.

Serooskerke mocht van Hellevoetsluis de bal hebben en proberen op te bouwen. Dit ging echter zo traag en met weinig beweging in de ploeg, dat het zelden gevaarlijk werd. Elke keer als de lange bal dan gespeeld werd, stond Hellevoetsluis alweer goed in de organisatie en kwam hier geen gevaar uit. Het spel van Serooskerke was erg slordig, waardoor Hellevoetsluis 2 keer een grote kans kreeg. Die werden echter vakkundig gemist door de aanvallers. Uit een corner viel alsnog de 1-0. De bal werd terug getrokken op de 16 meter en met een enorme boog belandde deze in de goal. Jasper die op de lijn stond kon er niet bij en Jordi kwam te laat. Een zure tegentreffer en Serooskerke moest in de achtervolging. Nog voor rust werd Serooskerke een aantal keer gevaarlijk. Een keer met een goede aanval die achter de inlopende mensen gespeeld werd en een keer uit een corner waar Aron vrij in kon schieten, maar de bal over schoot.

Hellevoetsluis bracht na rust een middenvelder voor de spits. De bedoelingen van Hellevoetsluis waren hierdoor gelijk duidelijk, de 1-0 verdedigen. Serooskerke werd 2ehelft veel beter en kreeg kansen, meerdere grote kansen zelfs. Zo schoot Kova van dichtbij over, was er een scrimmage voor de goal die er wonderbaarlijk niet in ging en waren er meerdere schoten op goal. Na balverlies van Maikel, herstelde hij dit zelf door shirtje te trekken en dit leverde geel op. De speler van Hellevoetsluis had echter korstsluiting en kreeg rood voor natrappen. Dit was het sein voor Serooskerke om nog aanvallender te gaan spelen. Jeffry kwam in de ploeg voor Beau, waardoor Alex naast Kova kwam te spelen in de spits. Hellevoetsluis kwam geen moment meer op de helft van Serooskerke, laat staan bij de goal van Serooskerke. Het spelbeeld speelde zich enkel nog af in en rondom de 16 meter van Hellevoetsluis. Met meerdere aanvallen, schoten en kopballen werd getracht nog een punt uit het vuur de slepen. Die er helaas niet kwam. Na een zeer matige 1ehelft en erg ongelukkig in de afronding te zijn geweest, waren de druiven zuur voor Serooskerke.

Volgende week zaak om weer doelpunten te maken en punten te pakken. Dit zal dan moeten gebeuren tegen Arnemuiden, wat inmiddels tot in de onderste regionen is terug gezakt. Om in de steeds bredere stop van de 2eklasse te kunnen blijven spelen is een overwinning gewenst.