Afgelopen zaterdag stond de wedstrijd tegen Yerseke op het programma, de laatste thuiswedstrijd van dit decennium welteverstaan. Zowel Yerseke als Serooskerke verkeerde afgelopen weken in een goede vorm. Er werd nog even teruggedacht aan vorig seizoen: thuis een glansrijke 5-0 overwinning, in Yerseke kansloos verloren. Genoeg ingrediënten voor een mooie voetbalmiddag.

De weergoden hadden er helaas minder zin in. Veel regen en wind zorgden voor zware omstandigheden. Ook voor Bjorn begon het weekend minder, hij kon niet spelen vanwege een getrokken verstandskies. Beau verving hem. Ten opzichte van de wedstrijd tegen FC Axel was er nog één wijziging: Aron in de plek van Tiemen.

De wedstrijd begon rommelig aan beide kanten, maar al vrij snel stond Dennis 1-op-1 met de keeper van ‘Yese’. Dennis besloot uit te halen vanaf randje zestien, maar de keeper kon redding brengen. Niet veel later belandde een lange bal van Yerseke achter onze verdediging. Door de harde wind was het moeilijk inschatten waar deze terecht zou komen. Vervolgens zat de verdediging mis en ging Guus de Leeuw er met de bal van door. Jordi was zijn goal uitgekomen en ook Robbie kon het schot niet meer van de lijn pareren. Een slordig moment leidde tot de plotselinge 0-1. Hierdoor was Seroos toch wel een beetje van de leg. Er werd niet goed gevoetbald en snel voor de lange bal gekozen. Dit leidde af en toe wel tot gevaarlijke momenten, maar is niet het gewenste spel. Even later werd er balverlies geleden op eigen helft na een ingooi. We kwamen niet uit de hoek en een aanvaller ging er met de bal van door. Een poging van Jorden om hem af te stoppen werd onreglementair besloten door de scheids: penalty voor ‘Yese’. Aanvoerder Lindenberg zette daarmee de stand op 0-2.

Het restant van de eerste helft leverde nog twee grote kansen op aan beide kanten. Aron raakte een afgeslagen bal volledig verkeerd en schoot over. Aan de andere kant redde Jordi goed op een kopbal van Yerseke. In de rust besloot Gerrit in te grijpen. Een ander systeem en een wissel: Tiemen voor Beau. Ook zouden we de tweede helft wat meer profijt van de wind moeten hebben. Er was nog alle vertrouwen in een goede afloop.

De tweede helft werd dan ook goed begonnen. We konden meer het spel maken en stonden verdedigend beter. Het leidde helaas niet direct tot grote kansen. Ook lag de wedstrijd veel stil. Een vrije trap van Sil werd goed gered. Na een minuut of twintig in de tweede helft ging Sil ervandoor aan de linkerzijde. Zijn voorzet op Aron was op maat, maar hij werd in de rug gelopen: penalty! Alex benutte zijn 5estrafschop van het seizoen: 1-2 en nog voldoende tijd voor de gelijkmaker. Welgeteld 5 minuten later lag de bal er aan de andere kant in. Yerseke speelde de bal rond voor onze zestien, waarna deze uitkwam bij de rechtsback. De wind kwam onder zijn voorzet en belandde schitterend in de verre hoek. Seroos ging vervolgens nog opportunistischer spelen wat nog leidde tot een enorme kans voor Aron, maar ook nu kon hij de voorzet van Sil niet binnenschieten. Het slotstuk was uiteindelijk voor de net ingevallen De Koeijer, die na een geweldige pass de eindstand op 1-4 bepaalde.

Een flinke tegenvaller om op de valreep van 2019 de eerste thuisnederlaag van het seizoen te leidden. Onze naaste concurrenten verspeelden ook punten, waardoor het linker rijtje naar elkaar toe kruipt. Na de winterstop zullen we de competitie hervatten tegen ’s Heer Arendskerke, maar niet voordat we volgende week naar Hendrik Ido Ambacht afreizen om de derde ronde in de districtsbeker te spelen tegen ASWH 2! Als selectie bedanken wij alle supporters voor hun aanwezigheid dit jaar en hopen jullie volgende week weer te mogen zien!