Na de goede overwinning van vorige week in Kamperland stond nu de 1e thuiswedstrijd van het seizoen op het programma. De tegenstander van vandaag Patrijzen verloor vorige week nipt van ’S Heer Arendskerke.

Op een zonnig sportpark Noordhout met een goed gevulde tribune werd er, nadat Ruben de toss verloor, om 14.30 afgetrapt door Seroos. Ondanks dat de verschillende tactische scenario’s grondig waren doorgesproken voor de wedstrijd was het de 1e 5 minuten even zoeken hoe we de tegenstander het beste konden bespelen. Hierna stond het goed en kregen we meer controle over de wedstrijd. Dat resulteerde in een aantal goede aanvallen. In de 19eminuut counterde Seroos na een aanval van Patrijzen. Aron gaf een goede steekbal op Robbie die in de 16 meter een verdediger uitkapte en werd neergehaald. Penalty voor Seroos. Alex benutte deze feilloos, 1-0. Hierna probeerden we veder te voetballen en net als een week eerder de wedstrijd nog voor rust te beslissen. In de 22eminuut kregen we een vrije trap aan de zijkant van het veld. Alex trapte de bal, zoals alleen hij dat kan, en deze landde op het hoofd van Jeffrey Koets. Die wist er wel raad mee en knikte de bal binnen. 2-0 voor Seroos. Ondanks de 2 snelle tegengoals bleef Patrijzen voetballend mee doen en dat dat resulteerde in een gevaarlijke kans die Jordi met een knappe redding tegen wist te houden. Het was voor Seroos vooral belangrijk om de voorsprong te verdedigen tot aan de rust. Dat lukte, want op een aantal gevaarlijke corners na kreeg Patrijzen geen grote kansen meer. Net als vorige week gingen we dus met een comfortabele 2-0 voorsprong de rust in.

Alex had met een goal en assist zijn werk verricht en had zin om te douchen in de rust, zodat hij zich alvast kon voorbereiden op de verloting die om 17.00 gepland stond. Bjarne mocht dus zijn opwachting maken voor de 2ehelft.

Opnieuw was het aftasten in het begin van de 2e helft want de tegenstander had besloten om de opstelling voor de 2e helft wat aan te passen. Dat resulteerde direct na rust in een grote kans. Na een lange bal van achteruit schoot de linksbuiten van Patrijzen heel verassend vanaf grote afstand in de korte hoek. Dat verwachtte niemand en bal bellande op de paal. Een geluk voor Seroos dat nu wakker was geschud. Maar wat volgde was een rommelige 2ehelft waarin we niet echt de controle over de wedstrijd kregen. Patrijzen probeerde om de aansluitingstreffer te forceren maar tot echte kansen kwamen ze ook niet. Helaas moest Bjarne het veld in de 2e helft ook alweer verlaten. Hij werd vervangen door Robbert. Omdat Patrijzen meer en meer de aanval moest kiezen ontstonden er in de omschakeling ruimtes. Dat zorgde ervoor dat het uiteindelijk Seroos was dat de grootste kansen kreeg in de 2ehelft. Robbert, die een prima invalbeurt beleefde, slaagde er tot 3 keer toe niet in om een voorzet binnen te werken. Uiteindelijk had de score dus hoger kunnen uitvallen. Inmiddels had Sil nog een gele kaart ontvangen na wat getreuzel. Verder is Seroos niet meer in de problemen gekomen en stond de eindstand dus voor rust al op het scorebord. 2-0. Al met al weer een prima wedstrijd voor Serooskerke, na vooral een goede eerste helft.

Foto’s van de wedstrijd, gemaakt door Irene Overbeeke, zijn hier te bekijken.

Volgende week staat de uitwedstrijd naar onze buren in Veere op het programma. Zij zijn nog puntloos. Het beloofd een mooi weerzien te worden, want voor het eerst in jaren spelen we deze derby weer. De laatste ontmoeting staat bij velen nog op het netvlies, daarmee haalden we het kampioenschap in de 3e klasse binnen.

Daarnaast is de wedstrijd niet alleen een weerzien voor beide clubs, maar ook voor Wessel die vorig jaar de overstap maakte van Veere naar Seroos. Dat is natuurlijk reden genoeg om het verslag te mogen schrijven van deze wedstrijd.

Inmiddels is de jeugd van Veere en Seroos gefuseerd naar SJO Serooskerke/Veere. Dat geeft deze wedstrijd nog iets extra’s. Bij deze daarom de oproep aan trainers, leiders, spelers & ouders om samen naar de wedstrijd te komen. Voor de spelers/kinderen: Doe je SJO shirt aan en neem iets mee om geluid te maken. Ouders die met kids komen met een SJO shirt betalen geen entree. Kinderen betalen sowieso geen entree.

Wij hopen dat er zoveel mogelijk supporters, spelers & ouders aanwezig zullen zijn voor deze mooie wedstrijd!