Vandaag stond de wedstrijd met de meeste kilometers op het programma, namelijk richting Kaatsheuvel. DESK 3 is een ploeg die momenteel in de middenmoot meedraait net als Serooskerke 2. De doelsaldo’s van beide ploegen lagen ook dicht bij elkaar, dus genoeg redenen om een spannende pot te verwachten.

Nadat Bert uit de IKEA in Breda werd geplukt door Lieven konden we om 14:45 aantreden in Kaatsheuvel. De volgende 11 namen stonden op het wedstrijdformulier om te beginnen: Jens, Jordi, Arjen, Jeff, Pannie, Steven, Peter, Ruud, Wondertol, Melvin ‘het beest ‘ Poppe en Bert. Op de bank namen Merijn en Jan-Thijs plaats. Ook werd Ronnie weer ingevlogen om de scheidsrechter te ondersteunen.

Zoals verwacht was de 1stehelft een gelijk opgaande strijd. Seroos speelde degelijk en creëerde daardoor een aantal fraaie kansen. Zo kreeg Wondertol zijn schot met links niet tussen de palen, was Bert zijn schot hard maar recht op de keeper en kon ook Steven met zijn befaamde rechterbuitenkant van zijn voet niet de keeper verschalken. Daar tegenover stond de verdediging van Seroos goed te verdedigen en kreeg DESK een aantal kleine kansen die Jens allemaal onschadelijk maakte. Steven probeerde nog een penalty te versieren, maar zijn zwanendans werd als schwalbe beschouwt door de scheidsrechter.

In de rust werd benadrukt dat er goed gevoetbald werd en dat het doelpunt vanzelf zou komen, als we zo door zouden gaan. Nadat iedereen zijn glaasje ranja had genuttigd konden we aan de 2dehelft beginnen.

In de 2dehelft kreeg DESK iets meer in te brengen. Dit, resulteerde in kansjes over en weer waar geen doelpunt uit viel. In de 60steminuut werd de moegestreden Bert gewisseld voor de technicus uit Wageningen Merijn. Seroos werd weer dominanter en creëerde een aantal grote kansen. Jannick kon met zijn linkerbeen niet genoeg curve aan de bal geven en Peter schoot wild de bal over de goal. Rond de 70steminuut was daar dan toch de 0-1 voor Seroos. Na een mooie steekbal van Merijn deed Jannick een één-tweetje met de keeper, waardoor de bal voor Peter zijn voeten kwam en daarna de bal tegen de touwen schoot. Melvin kreeg nog een mooie kans op de 0-2, maar kon de bal niet naar de hoek sturen. Seroos kon echter niet lang genieten van de voorsprong. De aanvaller van DESK reageerde goed op een terugspeelbal, waarna er een overtreding werd gemaakt. Penalty. Jens zat er dichtbij, maar de penalty werd prima binnen geschoten. DESK zette nog aan in de laatste minuten, maar dit veranderde niks meer aan de score.

Met een punt op zak vertrokken we terug naar Seroos via de Raayberg. Met een welverdiend punt op zak gaan we de volgende wedstrijd weer voor een mooie driepunter.

Hiervan zal Jordi het verslag doen en anders Melvin.

Meer foto’s en een wedstrijdverslag door de tegenstander uit Kaatsheuvel is te lezen op de site van DESK