Dit weekend is ook de competitie voor Serooskerke 2 weer begonnen en pakken we de wedstrijdverslagen ook weer op. Na een (onnodig) spannend seizoen vorig jaar, waarin we ons op het laatste moment pas veilig speelden, handhaafden we ons in de eerste klasse.

Na een ‘vrij goede’ voorbereiding met wisselende resultaten en wisselende selecties trappen we dit seizoen af met een thuis wedstrijd tegen de Alblas 2 uit Alblasserdam. Een tegenstander waar we weinig van weten, dus iedereen was benieuwd wat we konden verwachten. De volgende spelers waren geselecteerd door oefenmeester van Belzen: Jens op de goal; achterin v.l.n.r. Lennart, Arjen, Jeroen en Jurre; op het middenveld Steven, Jordi, Jannick en Dion, die exact een jaar na zijn blessure zijn rentree in de competitie maakt; de goals moesten komen van Melvin en Bjarne. Op de bank zaten ‘Korsou dushi’ Peter, Boyd en Marcio.

Al snel bleek dat Serooskerke de bovenliggende partij was, met veel balbezit werd er naar openingen voorin gezocht. Met name via de rechterflank kwamen we er een aantal keer goed uit. Na ongeveer een kwartier werd een afvallende corner hard op goal geschoten door Steven, na een overstapje van Dion kon de keeper het schot keren. De rebound was voor Arjen die heel bekeken via de hak van een tegenstander de bal over de keeper heen wist te krijgen. Na de wedstrijd bleek dat Arjen tegenwoordig in de app zit met spelers/leiders die de gemaakte doelpunten doorgeven aan Jacco Gideonse, dus zeker weten een goal van Arjen! Na de 1-0 was het Alblas dat iets opportunistischer begon te spelen, waardoor Serooskerke het zichzelf soms onnodig moeilijk maakte. Dit resulteerde in een grote kans voor de Alblas, maar Jens wist deze 1 op 1 situatie goed te stoppen. Na een half uur herpakte Serooskerke zich en volgde er een reeks aan 100% kansen. Eerst was het Bjarne die na een diepe bal de keeper omspeelde en daarna ijskoud in het zijnet schoot, daarna was het weer Bjarne die een goede voorzet vanaf rechts achter zijn standbeen probeerde binnen te werken. Na de wedstrijd gaf hij aan dat het een “impuls in het moment” was, “normaal doe ik dat ook niet”. Even later was het wéér Bjarne, dit keer scoorde hij wel, maar in buitenspel positie. Niet veel later kwam Jordi, na een goede aanval die vanaf links begon, door de as 1 op 1 met de keeper, helaas schoot hij recht op de keeper af. Serooskerke verzuimde de voorsprong te vergroten en zichzelf te belonen. Kort voor rust werd het dan toch nog 2-0. Wederom een goede aanval die via Jordi eindigde bij Jannick. Op randje 16 plaatste hij de bal in de verre hoek. Eindelijk 2-0 en de wedstrijd leek zo goed als beslist. Niets bleek minder waar. Nog korter voor rust werd een lange bal/voorzet van de Alblas niet helemaal goed ingeschat door Jeroen die de bal boven Jens op de lat kopte en de bal zo voor de voeten van de spits van Alblas viel, die deze via zijn scheenbeen achter Jens schoot, 2-1 en rust.

In de tweede helft werd geprobeerd om de wedstrijd zo snel mogelijk te beslissen, maar het bleef lang spannend. Van de Alblas was weinig meer te vrezen en het was wachten op de 3-1, alleen zo lang deze uitbleef, moest Serooskerke scherp blijven. We weten allemaal nog de thuiswedstrijd tegen DESK van vorig jaar.. Een periode kort na rust was de Albas nog even aan het aandringen met wat lange ballen en corners, maar echt gevaarlijk werden ze niet. Serooskerke bleef kansen creëren, waaronder een aantal corners die elke keer net niet lekker vielen of werden weggewerkt door de verdedigers van Alblas. Uiteindelijk kreeg Bjarne de uitgelezen kans om de wedstrijd te beslissen. Na een steekbal van Dion kwam hij oog in oog met de keeper, maar ook deze ging er helaas niet in. Niet veel later werd een schot/voorzet van Melvin op de lat getikt door de keeper en kon Bjarne deze in de rebound binnen koppen, maar deze ging net voorlangs. Het was niet Bjarne zijn wedstrijd, maar hij stond wel vaak op de goede plek zullen we maar zeggen, ga vooral zo door dan komen de goals vanzelf!

Na 65 minuten werd Dion gewisseld voor Peter en na 75 minuten kwam Boyd er in voor Bjarne. Al snel leek Peter op snelheid langs zijn directe tegenstander te zijn, die duidelijk op voorhand was geïnstrueerd over de snelheid van Peter, want met een heuse Rugby tackle met twee handen werd Peter afgestopt. Het WK Rugby is afgelopen week begonnen in Japan, maar deze tackle had niet misstaan daar. Uiteindelijk besloot de Alblas maar een handje te helpen en zette met een bekeken terugspeelbal Jannick 1 op 1 met de keeper die de bal rustig binnen schoof, 3-1 en wedstrijd beslist. Ook Marcio viel nog 10 minuten goed in voor Steven. Het slotakkoord leek voor Melvin die ook nog 1 op 1 kwam met de keeper, maar hij had goed afgekeken bij Bjarne en Jordi en schoot ook op de keeper.

Al met al een goede team prestatie en een zeer verdiende overwinning die veel ruimer had moeten zijn, maar dan waren we wellicht gelijk koploper en/of titelfavoriet geweest. Dat moet je ook niet willen na speelronde 1, nu heerst er misschien nog een beetje onderschatting bij de komende tegenstanders. Ook complimenten aan de verdediging die goed stond vandaag. De eerste drie punten kunnen we dus noteren en zo wint Serooskerke 2 ook eindelijk eens zijn openingswedstrijd van de competitie, dat was de afgelopen 5 jaar niet meer gelukt.

Volgende week wacht de eerste uitwedstrijd van dit seizoen om 12:15 in Dordrecht tegen EBOH, Arjen zal hier verslag van doen.