Afgelopen zaterdag stond de derby op het programma. Oostkapelle 1 – Serooskerke 1. Daar waar er in eerste instantie gedacht werd misschien te moeten voetballen op een ander complex konden we toch op Sportpark Duinhelm terecht voor deze derby. Seroos trad aan met de volgende namen: Jordi, Robbie, Jorden, Jasper, Maikel; Jeffry, Bjorn, Sil; Alex, Dennis en Aron. Op de bank namen Beau, Jeffrey K en Tiemen plaats.

Na een warming up op het gevaarlijke trainingsveld van Oostkapelle waarbij je nog net je enkels niet brak gingen we op het bespeelbare hoofdveld van Oostkapelle van start. Weinig sensatie en vuurwerk voor de wedstrijd omdat dit verboden was door het bestuur van Oostkapelle en Seroos.

Na de aftrap was er weinig inbreng van beide partijen. Het was lastig om te tikken (ook vanwege het veld) maar wanneer de grasmat er als een biljartlaken bij had gelegen had er nog niet goed gevoetbald geworden waarschijnlijk. Deze wedstrijd is over het algemeen sowieso meer strijd dan goed voetbal. Oostkapelle had toch net wat overwicht de eerste minuten en dit resulteerde dan ook al snel in de 1-0. Na een kopduel waarbij de bal tegen de Oostkapelle speler gekopt werd reageerde deze attent en stond ineens 1 op 1 met de keeper. Maarten Hazelaar rondde deze gelukkige bal beheerst af door hem over Jordi heen te wippen. Echter, niet veel later kreeg Seroos een vrije trap aan de linkerkant. Alex draaide de bal goed in en daar stond Jorden die hem hard binnen kopte. Na een kwartier stond het al 1-1. Het voetbal ging de gehele eerste helft veel op en neer maar resulteerde niet meer in goals. Wel kreeg Alex voor rust nog een grote kans door een goede pass van Sil maar in de 1 op 1 miste hij helaas omdat de keeper zijn schot stopte.

De tweede helft kwam Seroos toch een stuk fitter de kleedkamer uit dan Oostkapelle. Daar waar we meer balbezit hadden en we veelal op de helft van Oostkapelle voetbalden resulteerde dit in weinig grote kansen. Seroos probeerde wel maar helaas resulteerde dit niet in een goal. Tot 5 minuten voor tijd. De bal wordt diep gegeven en deze kwam tegen de hand van een Oostkapelle speler aan. Volgens de leidsman hands en dus een penalty. Alex trad hiervoor aan en schoot hem beheerst tegen de touwen! 1-2 met nog 3 minuten te gaan. Dit kon niet meer mis, of toch wel!? Vanaf de aftrap werd de bal meteen diep gegeven op de linksbuiten van Oostkapelle. Deze speelde de bal de 16 in opnieuw bij Maarten Hazelaar, die bij zijn directe tegenstander weg draaide en de bal in de korte hoek schoot en scoorde. Nog geen minuut later stond het alweer gelijk. Hierna gebeurde er weinig meer. Oostkapelle kreeg nog een vrije trap in de laatste minuut op een gevaarlijke plek, maar deze bal werd ruim naast geschoten.

De eindstand werd 2-2. Al met al een uitslag die voor Seroos voelde als een verlies. Koppen omhoog en op naar de thuiswedstrijd tegen Hellevoetsluis! Uw verslaggever van deze wedstrijd zal Jeffry Poppe zijn.