Afgelopen weekend stond er een spannende ontmoeting op het programma voor VV Serooskerke 2, dat thuis speelde tegen Meeuwen 2. De wedstrijd beloofde spektakel met enkele opvallende momenten die de fans op het puntje van hun stoel hielden. Ondanks het slechte weer had toch het merendeel van de harde kern van Serooskerke 2 het voetbalveld weten te vinden.

Wie met minder plezier naar het veld kwam, was Kees-Pieter. De fanatieke fietser, enthousiaste baco-drinker en tevens onze vlagger zag de middag somber in door de aanhoudende regen. Aanvoerder Steven Aarnoutse heeft daarom meerdere keren Kees moeten overtuigen om toch naar het sportpark te komen. Geef Kees eens ongelijk; wie gaat er nou voor zijn lol in de regen staan vlaggen!

De eerste helft begon met een stevig duel, waarbij Meeuwen 2 de score opende met een doelpunt dat voortkwam uit matig verdedigen aan de kant van Serooskerke 2. Een vroege 0-1 achterstand was echter geen reden tot paniek, want het team van trainer Van Belzen en interim-aanvoerder Peter toonde genoeg veerkracht. De gelijkmaker kwam tot stand na een prachtige opbouw vanuit de verdediging. Roy zette zelf een fraaie combinatie op waardoor hij gemakkelijk het middenveld overstak, de bal terugkreeg en met een prachtige schuiver de bal achterin het net schoot. Met de 1-1 op het scorebord ging het team met hernieuwd vertrouwen de rust in.

In de tweede helft liet Serooskerke 2 zien dat ze vastberaden waren om de overwinning binnen te slepen. Een combinatie aan de rechterzijde van het veld leidde tot een hoge voorzet, waar Thomas slim voor zijn man kwam en de bal in het net kopte, waardoor de voorsprong op het scorebord kwam: 2-1. Helaas duurde de vreugde niet al te lang, want Meeuwen 2 wist in een snelle counter de gelijkmaker te scoren, waardoor de stand weer gelijk trok naar 2-2.

Serooskerke 2 liet zich echter niet uit het veld slaan en ging opnieuw op zoek naar de voorsprong. Deze kwam er met de 3-2, nadat een afgeslagen bal werd opgepikt door Maikel, een breedtepass werd gegeven op kale Benzema en door laatstgenoemde koelbloedig werd afgerond. Voor een spits van zijn kaliber en vorm van afgelopen weken was het natuurlijk een koud kunstje.

Het team bouwde de voorsprong verder uit met een goede voorzet vanuit een vrije trap die resulteerde in de 4-2, ingekopt door Thomas die heer en meester was met het hoofd deze middag. Hierna voelde onze interim-aanvoerder Peter het ook maar eens nodig om zijn naam te noteren op het scoreformulier. Via een prachtige lange bal van onze keeper Niels werd de bal betoverend in het net geschoten door Peter. Menig supporter werd omver geblazen door de enorme snelheid van Peter ten opzichte van zijn verdedigers. Ik hoop dat we Peter binnenkort nog op training zien; het gerucht gaat dat bij acties van dit kaliber trainer Van Belzen zijn spelers nog weleens een avond vrij gunt. De score is inmiddels dus uitgebreid naar 5-2.

Een late aanval zorgde nog voor de 6-2, nadat een steekbal en een verkeerde terugspeelbal resulteerden in een schot dat in eerste instantie werd gestopt door de keeper, maar door Kenneth werd opgepikt, bezorgd bij Bertje Benzema en hij mocht zijn tweede van de middag bijtekenen.

Serooskerke 2 verliet het veld met een overtuigende 6-2 overwinning. Volgende week wordt het verslag geschreven door Boyd, die het deze week te druk had met klussen. Mochten er nog vrijwilligers zijn die klusjes zoeken, meld je vooral aan bij Boyd!