Serooskerke 2 mocht afgelopen zaterdag het seizoen hervatten met een uitwedstrijd bij Walcheren 2. Ter voorbereiding speelde het tweede in 2023 reeds twee oefenwedstrijden om weer in de flow te komen, waarmee het in 2022 eindigde en dat is winnen. In de oefenwedstrijden wisselde het niveau regelmatig van Manchester City naar FC Dordtrecht en dit zorgde ervoor dat er tijdens de oefenwedstrijden geen overwinning werd gepakt tegen respectievelijk Duiveland 1 (3-3) en VCK 2 (3-2).

De voorbereiding richting de eerste competitiewedstrijd was alles behalve vlekkeloos. Door enkele coronagevallen, vakanties en blessures was het voor Adri een ware 2000 stuks Jan van Haasteren puzzel om tot een selectie te komen en een uiteindelijke opstelling. Op het laatste moment moest Adri nog twee grote namen overdragen aan het eerste in de vorm van Roy en Bert. Een grote aderlating, gezien het voetballend en scorend niveau van beide spelers. Om 11:30 had Adri toch eindelijk 11 namen op zijn bord geschreven die mochten starten aan de wedstrijd. Kenneth gooide bijna roet in het eten door te laat te arriveren voor de bespreking, maar gelukkig kon hij Adri overtuigen om in de basis te blijven staan.

De volgende 11 gladiatoren kregen de eer om aan de aftrap te verschijnen tegen Walcheren:

Jens

Luuk                     Kenneth                         Arjen                    Boyd

Steven

Ruud                              Bjorn                                                Dion

Peter

Oktaj

Bank: Bart, Ramon, Niels en Jonas

Met een x aantal nieuwe namen in de basis had Serooskerke het lastig op het begin. Voor veel spelers was het wennen aan elkaar, het kunstgras en ook de tegenstander. Walcheren had voornamelijk balbezit en Seroos loerde op een foutje om te kunnen counteren. Na ongeveer een kwartier spelen kwam Seroos op achterstand. Een hele matige voorzet vanaf de linkerkant werd verkeerd ingeschat, waarna deze simpel kon worden ingetikt bij de tweede paal. Seroos ging echter niet met de kop naar beneden hangen en hield zich netjes aan het strijdplan. Het strijdplan leverde Seroos kleine kansen op, maar Oktaj, Ruud en Peter konden het doel niet treffen. In de eerste helft liet kersverse basisklant Luuk zien dat hij de laatste tijd veel filmpje van Zinedine Zidane had gekeken, aangezien hij de linksbuiten nog eens flink in de luren legde met een schitterende schijnbeweging. Ik kan u alvast verklappen, die Luuk dat is een naam om te onthouden voor de toekomst.

Met een 1-0 achterstand ging Seroos de kleedkamer in. Het strijdplan werd in de rust geëvalueerd en zou uiteindelijk ook in de tweede helft worden ingezet.

Seroos startte de tweede helft beter en wist ook steeds beter de bal in de ploeg te houden. Walcheren ontkwam aan een rode kaart in het begin van de tweede helft. De scheidsrechter achtte Peter zijn snelheid niet als voldoende om hem als een doorgebroken speler te zien. Voor velen onder ons een vreemde keuze, aangezien Peter vaak de snelheden van Usain Bolt aantikt. Ondanks het betere spel kwam Seroos op een 0-2 achterstand. Na weer een matige voorzet, maar dit keer van de rechterkant, waande Kenneth zichzelf op een balletvoorstelling. Hij maakte een pirouette waar menig danser van het Zwanenmeer jaloers op zou zijn. De spits van Walcheren kwam hierdoor toch aan de bal en wipte de bal over Jens de goal in. Het was gelukkig niet de genadeklap voor Serooskerke 2, aangezien zij verder gingen met het tonen van goed voetbal. Na ongeveer 70 minuten werd dit ook beloond door een goal van Oktaj Hasanov. Boyd sneed een voorzet scherp aan en Oktaj wist deze netjes langs de keeper van Walcheren te tikken. De trainer van Walcheren schoot voor de 100ste keer van zijn bank af en was het niet eens met de goal, aangezien het buitenspel zou zijn volgens hem en de grensrechter van Walcheren. De scheidsrechter gaf hier geen gehoor aan en de stand van 2-1 bleef op het scorebord staan. Nadat de trainer van Walcheren zijn Ritalin had ingenomen, kon de wedstrijd weer worden hervat. Seroos 2 ging op zoek naar de 2-2 door optimistischer te gaan voetballen. De ideale gelegenheid voor de 2-2 deed zich voor, nadat Ruud door de keeper werd neergehaald en nee het was dit keer geen schwalbe van Ruud. Iedereen die onze Ruud kent, zal dit niet geloven, maar het is echt waar. Arjen mocht de penalty verzilveren, maar schoot deze tegen de keeper aan. Zou Seroos 2 dan eindelijk gebroken zijn, nee zeker niet. De 2-2 hing in de lucht en deze kwam er uiteindelijk ook. Met nog 5 minuten te gaan vond Ruud Oktaj in de zestien meter van Walcheren en deze passeerde hij voor de tweede keer deze dag.

Gezien de omstandigheden was 2-2 een prima uitslag voor Seroos 2 en kunnen zij met een goed gevoel terugkijken naar de wedstrijd. Bjorn trakteerde de selectie op een lekker treetje Heineken, waarna zij ook nog eerste van Serooskerke een schitterend resultaat zagen behalen tegen ZM. Volgende week een nieuwe kans om drie punten binnen te slepen, dit keer tegen Luctor Heinkenszand. Dit verslag zal worden geschreven door  Boyd Riemens.