Het is donderdagavond 19 januari 2023 en Serooskerke traint met een kleine groep spelers. Het weekend daarvoor met een uitstapje in Nijmegen blijkt gezorgd te hebben voor een ware corona uitbraak binnen de selectie van Serooskerke 1. Een behoorlijk aantal spelers blijkt ziek, zwak en misselijk terug te zijn gekomen uit de Gelredome. Of dit alleen de wedstrijd was geweest of misschien andere oorzaken heeft gehad, laten we even in het midden. Het zorgt in ieder geval wel voor wat discussie of de wedstrijd van zaterdag in de topper thuis tegen Zeelandia Middelburg wel door kan gaan. Naast de spelers die zich niet helemaal fit voelen, zijn er ook een aantal op ‘school’vakantie.

Kortom het wordt lastig om zaterdag tot een kampioenswaardige selectie te komen, en dat tegen een tegenstander die ook voor de hoogste plaats op de ranglijst strijdt. Waar normaal gesproken de selectie voor de wedstrijd op zaterdag op donderdagavond bekend wordt gemaakt, laat dit nu op zich wachten. En ook de gehele vrijdag blijft het angstvallig stil in de groepsapp. En jawel op de wedstrijddag zelf op ca. 5 1⁄2 uur voor de aftrap wordt de selectie bekendgemaakt. Wellicht waren er nog enkele spelers die zich eerst nog even omdraaiden in hun nestje. Maar liefst 6 normaal gesproken basisspelers kunnen niet meespelen. Er is gekozen om spelers van het 2e en de O19 toe te voegen aan de wedstrijdselectie waardoor de selectie toch nog uit 16 spelers bestaat.

4 uur later dienen de spelers zich te melden voor de wedstrijdbespreking. In de basisopstelling moeten 5 spelers worden ingepast, maar daardoor kunnen zij zichzelf wel in de kijker spelen in deze belangrijke competitiewedstrijd tegen de nummer 4 op de ranglijst. Serooskerke begon in een 1-4-3-3 formatie met op doel vaste keus Suurmond, achterin Van Schaik, Poppe, De Visser, Verhage, op het middenveld Van de Rafelaar, Hollemans, Sinke en voorin Luijk, Wattel, Overweel. Om 14.30 uur volgde de aftrap door Serooskerke op een drukbezocht sportpark Noordhout, waarbij de wedstrijd onder de bezielende leiding stond van scheidsrechter de heer Saaman.

Beide teams begonnen de wedstrijd met wat aftasten, maar al vrij snel volgden diverse overtredingen elkaar op, wat de wedstrijd niet ten goede kwam. De scheidsrechter moest dan ook tijdens de wedstrijd 4x de gele kaart tonen en dit hadden er misschien nog meer moeten zijn. Serooskerke was de bovenliggende partij met regelmatig aardig voetbal. Dit resulteerde ook in een aantal kansen. Zeelandia Middelburg kon daarbij af en toe gevaarlijk zijn bij hoekschoppen en vrije trappen van buiten de `16 `, wat niet leidde tot grote kansen.

In 36e minuut stuurde Van de Rafelaar met een dieptepass spits Wattel weg. Doordat hij van eigen helft vertrok was er geen sprake van buitenspel en kon Wattel alleen op de keeper af. Hij bleef koel, omspeelde vrij eenvoudig de keeper en had de mogelijkheid om de bal al in de korte hoek binnen te schieten. Maar Wattel zag in zijn ooghoek nog een verdediger van Zeelandia Middelburg aankomen en dacht bij zichzelf, die kan ik ook nog wel even uitkappen. De verdediger gleed uit en Wattel slalomde tussen keeper en verdediger door richting het lege doel. Waarbij je dacht deze tikt hij met zijn linker pootje binnen, besloot Wattel hem binnen te tikken met buitenkant rechts in het lege doel. Een schitterend doelpunt van Wattel, dat hij dan ook vierde met een enthousiaste supporter vlak in de buurt van het doel. Serooskerke op een 1-0 voorsprong en met deze stand gingen beide teams ook de rust in.

In de 2e helft vlak na rust was Serooskerke niet scherp. Een voorzet vanaf de zijkant van Zeelandia Middelburg kwam terecht bij de 2e paal. Deze werd mooi afgerond met een halve volley waarbij keeper Suurmond kansloos was. Serooskerke was wel weer direct wakker, want amper 3 minuten later lag de bal aan de andere kant in het netje. Een voorzet vanaf de rechterkant van het veld, kwam voor de voeten van Overweel, die scherp reageerde en de bal in 1 keer met binnenkant voet tegen de touwen schoot. Serooskerke kwam hiermee op een 2-1 voorsprong.

Serooskerke begon wat meer achterover te leunen en liet het balbezit aan Zeelandia Middelburg. Zij begonnen wat meer de lange bal te spelen, maar dit resulteerde niet in kansen. Serooskerke bleef wel loeren op de snelle uitbraak. Na slordig uitverdedigen van Zeelandia Middelburg kon Serooskerke een kwartier voor tijd de voorsprong uitbreiden. De bal belandde zomaar in de voeten van Wattel. Die twijfelde geen moment, zag de keeper iets voor zijn doel staan en schoot vanaf ca. 25 meter met veel gevoel de bal in 1 keer over de boomlange keeper heen in het doel. De stand werd hiermee op 3-1 gebracht.

Zeelandia Middelburg kon daar in het resterende gedeelte van de wedstrijd niets meer tegenover zetten, waardoor het zwaar gehavende Serooskerke de topper met 3-1 wist te winnen en daarmee 3 belangrijke punten pakte in de strijd om het kampioenschap. De ingepaste spelers hadden daarmee hun taak meer dan naar behoren uitgevoerd. Complimenten daarvoor!